خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین:

بدنبال افزایش سرانه آموزش مهارتی در استان هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۵۹۵

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: سرانه آموزش فنی و حرفه‌ای در استان ۱۰/۴ است که در سال جاری به دنبال افزایش این رقم و نزدیک شدن به سرانه کشوری هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محسن مددی روز سه‌شنبه در شورای مهارت استان که با حضور علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: سهم آموزش مهارتی در روستاهای استان نیز باید از ۱۲ درصد به ۲۸ درصد افزایش یابد و کارگاه فنی کشاورزی که استان فاقد آن است راه اندازی و تجهیز شود.

این مسئول با اشاره به عملکرد آموزشی این سازمان، گفت: در سال گذشته ۵۵ درصد آموزش سازمان در بخش دولتی و ۴۴ درصد در بخش خصوصی با ۳۴۲ رشته حرفه‌ای انجام شد.

وی اضافه کرد: عملکرد آموزشی سال گذشته با توجه به گروه‌های هدف، رشد داشته است و در سال جدید در بخش روستا، دانشگاه و اقشار آسیب پذیر تغییر جدی را در حرفه آموزی دنبال خواهیم کرد.

مددی افزود: هم اینک ۲۰۴ آموزشگاه دولتی و غیر دولتی در استان فعال هستند و ۷۴ درصد افراد تحت آموزش در آنها موفق به کسب گواهینامه شده اند.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان قزوین اضافه کرد: اهداف سازمان شامل آماده سازی نیروی کار است که ۵۵ درصد برنامه‌های سازمان را شامل ارتقای مهارت‌های اقشار، ظرفیت سازی، ارتقای بهره وری ارکان آموزشی و ارتباط موثر با ذینفعان را در بر دارد.

وی اضافه کرد: الگوی آموزشی ما جذب اقشار مختلف به مهارت‌های فنی و حرفه ای در سال جاری است که با جدیت در سال جهش تولید پیگیری و اجرا خواهد شد.

۱۰ مرکز فنی و حرفه ای در شهر قزوین و ۵۵ مرکز در شهرستان‌ها فعال هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز