خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استاندار:

تجهیز دشت قزوین به آبیاری نوین ضروری است

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۵۳۸

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: اراضی کشاورزی دشت قزوین باید به آبیاری نوین مجهز شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عیسی قبادی در نشست حل مشکلات گلخانه‌داران استان قزوین اظهار کرد: طرح آبیاری نوین از این به بعد در قالب طرح تاک (تجمیع اراضی کشاورزی) برای مدت ۱۰ سال در دشت قزوین برنامه ریزی شده تا بتوان پس از یک دهه ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را تحت پوشش این طرح قرار دهیم.

وی با بیان اینکه طرح تاک استان قزوین در سال جاری به عنوان یک طرح ملی در کشور به تصویب می‌رسد، افزود: برای اجرایی شدن طرح تاک باید اعتبارات کافی در اختیار استان قرار بگیرد که هم اکنون درحال پیگیری است.

قبادی دشت قزوین را یکی از حاصلخیزترین اراضی کشاورزی در کشور عنوان کرد و گفت: درحال حاضر ۸۰۰ میلیون متر مکعب کسری آب در سفره‌های زیرمینی استان وجود دارد که اگر مصرف بهینه و مدیریت صحیح در دستور کار قرار نگیرد، دشت قزوین رو به خشکسالی و بیایان شدن خواهد رفت.

این مسئول بیان کرد: گام اول در حفظ و نگهداری دشت قزوین، روش صحیح آبیاری در مزارع کشاورزی است و اعتقاد داریم با تغییر الگوی کشت می‌توان علاوه بر افزایش بهره‌وری به توسعه اقتصاد استان نیز کمک کرد.

معاون اقتصادی استاندار توسعه کشاورزی را یکی از الزامات در در راستای توسعه پایدار دانست و گفت: به طور حتم با حمایت از گلخانه‌های استان قزوین می‌توان شرایط نوینی را برای کشاورزی استان رقم زد.

در ادامه نشست پرونده مشکلات بیش از ۱۰ گلخانه مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز