خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کار مطرح کرد:

ساماندهی مهارت آموزی برای بهبود کارآفرینی در قزوین/ باید سند مهارت استان قزوین تدوین شود

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۵۳۷

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: سند مهارت استان قزوین باید با توجه به اسناد بالادستی و استانی تهیه شود تا گام‌های بلندی برای اشتغالزایی و رفع تهدیدهای شغلی استان در سال‌های آینده برداشته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی اوسط هاشمی روز سه‌شنبه در دیدار با هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: تنظیم سند مهارت از جمله وظایف استان است که باید با مشارکت دستگاه‌های اجرایی با توجه به اسناد بالادستی و آمایش سرزمین و...تهیه و تدوین شود.

این مسئول گفت: در این سند مشخص خواهد شد که استان طی سال‌های آینده با چه شوک‌ها و لرزه‌هایی مواجه خواهد شد و راهکارهای صیانت از اشتغال نیز در این سند دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه تهیه این سند می‌تواند پایه گذار یک حرکت نو در استان باشد، اضافه کرد: توسعه مهارت آموزی از اهمیت بسیار زیادی در نگاه برنامه‌ای برخوردار است و اشتغال بر پایه بی‌مهارتی به هیچ وجه موفق نخواهد بود.

هاشمی افزود: این نگاه در سند مهارت هر استان می‌تواند طبق اقتضائات و آینده آن استان تهیه شود تا جوانان جویای کار، آینده خود را صرفا در شغل دولتی جست و جو نکنند.

وی اضافه کرد: ما از استان‌ها درخواست داریم که شورای مهارت را به صورت منظم و مستمر برگزار کنند تا گام‌های عملیاتی برای افزایش اشتغالزایی و رفع تمرکز شغلی از ادارات دولتی برداشته شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در سطح کشور حدود ۶۰۰ مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای و پنج هزار و ۷۰۰ کارگاه آموزشی در رشته‌های مختلف داریم که پنج یا ۶ هزار مربی باسابقه در آنها فعالیت دارند و می‌توانند گرهی از مشکل امروز جامعه را حل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز