خبرگزاری کار ایران

امسال صورت می‌گیرد؛

برگزاری ششمین جشنواره موسیقی نیایش در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۵۳۰

ششمین جشنواره موسیقی نیایش با عنوان نکوداشت اقبال آذر در قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مهدی ابراهیمی مدیر اجرایی ششمین جشنواره موسیقی نیایش گفت: این جشنواره با عنوان نکوداشت اقبال آذر در قزوین برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا ۳۱ اردیبهشت‌ ماه به دبیرخانه ارسال کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه جشنواره موسیقی نیایش هر ساله در اردیبهشت‌ ماه برگزار می‌شود، افزود: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مجتمع‌های فرهنگی هنری دبیرخانه این جشنواره در اسفندماه شرایط ثبت‌نام را نداشت و زمان ثبت‌ نام به اردیبهشت‌ و برگزاری جشنواره نیز اواخر مهرماه موکول شد.

مدیر اجرایی‌جشنواره موسیقی‌نیایش اظهار کرد: هیات داوران خرداد ماه آثار ارسال شده را بازبینی و راه‌یافتگان به این جشنواره اواخر مهرماه سال جاری به صورت حضوری اجرا خواهند داشت.

وی با اشاره به برگزاری پنج دوره جشنواره موسیقی نیایش به میزبانی شهر محمدیه،افزود: این جشنواره در دور اول برگزاری به صورت شهرستانی کار خود را شروع کرد ولی با استقبال هنرمندان دیگر استان‌ها نیز همراه شد به طوری که در حال حاضر افرادی از ۱۲ استان کشور برای شرکت در این جشنواره اثر ارسال کرده اند.

این مسئول، مهمترین دستاورد برگزاری این جشنواره را شناسایی استعدادهای هنری جوانان و ارتقای جایگاه موسیقی دانست و خاطر نشان کرد: ترویج مکتب موسیقی فاخر از دیگر برنامه‌های این جشنواره است که امیدواریم در هر دوره به آن نزدیک‌تر شویم.

ابراهیمی تاکید کرد: هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره در تمامی رشته‌های موسیقی شامل دف،گیتار، ویلن،تنبک، سنتور، تنبور،تار و سه‌تار، گیتار فلامنکو و کلاسیک، ویلن در سه قالب تک‌نوازی، ۲ نوازی و گروهی  به رقابت خواهند پرداخت که شرکت هنرمندان ۹ تا ۶۰ سال یکی دیگر از ویژگی‌های این جشنواره است.

دبیر اجرایی جشنواره نیایش با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های رقابتی موجب ایجاد انگیزه برای رشد و اعتلای هنر موسیقی می‎شود، تصریح کرد: این جشنواره موجب افزایش ارتباط بین هنرمندان و بهره‌گیری متقابل از تجربیات هنرمندان جوان و پیشکسوتان می‎شود.

وی یادآور شد: راه‌یافتگان به مرحله مسابقه آثار خود را در اجرای عمومی طی سه روز اواخر مهرماه سال ۹۹ با توجه به شرایط مساعد ارائه خواهند کرد و هیات  داوران از مجموع آثار هر بخش، سه اثر را به عنوان منتخب معرفی خواهند کرد.

جشنواره موسیقی نیایش با عنوان نکوداشت اقبال آذر پنج دوره به میزبانی مجتمع فرهنگی نیایش شهر محمدیه از توابع شهرستان البرز برگزار شده است.

اقبال آذر سر آمد سبک تبریز در سال ۱۲۴۲ شمسی در الوند قزوین متولد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز