خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی دادگستری استان:

تکریم ارباب رجوع از اولویت‌های کاری دستگاه قضایی قزوین است

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۴۶۰

معاون فرهنگی دادگستری استان قزوین گفت: تکریم ارباب رجوع، اولویت دادگستری استان است و در این راستا کارگروه‌های تخصصی برای حفظ کرامت انسانی مراجعه کنندگان در دادگستری تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین محمد حیدری در نشست کارگروه‌ تخصصی تکریم ارباب رجوع در دادگستری قزوین، اظهار کرد: وظیفه این کار گروه در راستای مفاد دستور العمل تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت انسانی در دستگاه قضایی است که از سوی ریاست قوه قضائیه ابلاغ شد.

معاون فرهنگی دادگستری استان از اجرای برنامه‌های تکریم ارباب رجوع به عنوان اولویت‌های دادگستری استان در سال جاری خبر داد و افزود: در این راستا ۲ کارگروه تخصصی تشکیل شده است که به طور مستمر نشست‌های خود را جهت پیگیری سیاست‌های قوه قضائیه در این زمینه برگزار می‌کند.

حیدری ادامه داد: برخورداری از کرامت انسانی و رفتار محترمانه و اسلامی، برخورداری از اجرای بی‌طرفانه، دقیق و کامل قوانین و مقررات و مصون بودن از تبعیض در نظام‌ها، فرآیندها و تصمیمات دستگاه قضایی و ... از مواردی است که در تکریم مراجعان باید مد نظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: حفظ کرامت و شان مراجعه کنندگان از وظایف اداری کارکنان همه سازمان‌ها به خصوص دستگاه قضا است، از سویی دیگر باید شان کارمندان نیز از سوی ارباب رجوع حفظ شود.

این مسئول در ادامه به برخی عناوین و اصول ارزش‌های بنیادین تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: مصون بودن از تبعیض در فرآیندها و تصمیمات دستگاه قضایی، دسترسی آسان و سریع به خدمات، حفظ و رعایت حریم خصوصی همه افراد،  آگاهی به موقع از تصمیمات دستگاه قضایی، دسترسی به اطلاعات مورد نیاز و ... از جمله این عناوین است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز