خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

کاهش 50 درصدی میزان بستری و فوتی های کرونا در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۳۱۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: میزان بستری و فوتی‌های ویروس کرونا در استان نسبت به دوران پیک این بیماری حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است و هم اینک در مرحله تثبیت وضعیت آن قرار داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، پیمان نامدار روز دوشنبه در بیست و چهارمین جلسه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا، افزود:علیرغم این کاهش، اعلام اینکه ما استان سفید هستیم درست نیست چون ما روزانه تعدادی از شهروندان را بر اثر این بیماری از دست می‌دهیم و تعدادی بیمار کرونایی نیز از خدمات درمانی در ۲۰ مرکز بهره مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: حتی در شهرستان‌های آبیک و آوج که وضعیت آن سفید اعلام شده است کیس یابی در حال انجام است و خواهش می‌کنیم که این بیماری را فرمانداران و مسوولان جدی بگیرند.

این مسئول در خصوص نحوه تعیین شهرستان‌های قرمز یا زرد، افزود: اگر شهرستانی که ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد به ازای هر روز ۲ نفر بستری داشته باشد و این روند طی ۲ هفته ادامه داشته باشد وضعیت آن شهرستان قرمز یا زرد تلقی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص عملکرد استان قزوین برای مقابله با کرونا، گفت: قزوین جزو استان‌هایی بود که از دوم اسفندماه به این بیماری آلوده شد و برخی تصمیم‌ گیری‌ها از قبیل بستن اماکن متبرکه و تعطیلی اصناف و ... در این استان برای اولین بار در کشور اتخاذ شد که نوظهور بود اما همه با موفقیت انجام شد و یک افتخار برای استان بود.

نامدار با بیان اینکه میزان شیوع این بیماری از یک فرد به افراد دیگر کاهش یافته است، افزود: عدد شیوع این بیماری در جامعه هنگام ورود از هر یک نفر به سه فرد بود ولی با اقدامات صورت گرفته و اجرای طرح غربالگری و فاصله گذاری اجتماعی هم اینک میزان شیوع بیماری به زیر یک نفر رسیده و قزوین از استان‌های میانه کشور در شیوع بیماری است.

این مسوئول گفت: بعد از اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند از پنج اردیبهشت ماه دوباره برای مدتی وارد پیک این بیماری شدیم و آمار بستری‌های استان نگران کننده بود ولی از ۱۲ اردیبهشت به نزول آن پیک رسیدیم.

نامداری افزود: در حال حاضر با توجه به اهمیت معیشت و سلامت و اعتقادات مذهبی درخواست داریم که هر برنامه ای از سوی ستاد اعلام می‌شود تمامی دستگاه‌ها به اجرای آنها پایبند و متعهد باشند تا بتوانیم شاهد قطع زنجیره انتقال این ویروس باشیم.

وی با اشاره به نظارت‌های صورت گرفته از اصناف و بازاریان استان در ایام قرنطینه، اضافه کرد: با همکاری سازمان‌های مرتبط از قبیل سازمان صمت، دادگستری، تعزیرات و ... بالغ بر ۵۰ هزار بازدید نظارتی‌ از اماکن و بازارها در این مدت صورت گرفته و تعدادی از کسانی که هنجارشکنی کرده بودند پلمب شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز