خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی برداشت ۸۷۰ هزار تن گندم از مزارع کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۲۸۹

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از پیش‌بینی برداشت ۸۷۰ هزار تن گندم از مزارع این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ؛محمدسعید هوشیار سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : طی روز‌های اخیر روز گذشته شاهد آغاز برداشت گندم از اراضی شهرستان قصرشیرین بودیم که تاکنون ۲۵۶ تن خریداری شده است.

وی گفت : سطح زیر کشت گندم آبی در استان کرمانشاه ۹۱ هزار و ۳۰۰ هکتار و سطح گندم دیم ۳۰۱ هزار و ۵۶۶ هکتار است که پیش‌بینی می‌شود ۸۷۰ هزار تن گندم از این مزارع برداشت و ۶۷۰ هزار تن گندم سیلویی خریداری شود.

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: در روز‌های آینده برداشت گندم از مزارع سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز آغاز خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: هفته آینده نیز شاهد آغاز برداشت چغندر پاییزه در سطح استان خواهیم بود که سطح زیر کشت آن به ۴۵۲ هکتار می‌رسد.

وی افزود: در راستای استفاده از باران‌های پاییزه و زمستانه ظرف یکی دو سال اخیر در مناطق گرمسیری کشت‌های بهاره به سمت کشت‌های پاییزه سوق داده شده است.

هوشیار گفت: پبینی می‌شود ۲۳ هزار و ۵۰۰ تن چغندر قند پاییزه در مناطق گرمسیری تولید و توسط کارخانه قند اسلام آباد غرب بیستون خریداری شود.

وی گفت: با توجه به اینکه در فصل برداشت قرار داریم خطر آتش سوزی، مزارع استان را تهدید می‌کند بر همین مبنا تمامی امکانات را بسیج کرده‌ایم تا در صورت وقوع آتش‌سوزی همکاران به طور فعال به منظور لطفاً حریق حضور یابند.

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین خودرو‌هایی که در مسیر جاده تردد دارند باید از انداختن سیگار و روشن کردن آتش در مزارع کشاورزی و مراتع طبیعی بپرهیزند.

این مسئول گفت: در سال زراعی ۹۸- ۹۹ سه هزار و۷۸۷ هکتار کلزا در سطح استان کرمانشاه کشت شد که پیش‌بینی می‌شود ۱۰ هزار تن از این سطح برداشت شود.

وی افزود: در حال حاضر برداشت در مناطق گرمسیری آغاز شده و تاکنون ۱۰۷ تن کلزا از این مناطق خریداری شده است.

هوشیار گفت: برای این سطح از کلزا ۱۸ تن بذر سفید تهیه و در اختیار کشاورزان قرار گرفته شده است .

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز