خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار خراسان رضوی مطرح کرد؛

وجود ۹۰۰ هزار جمعیت کارگری در خراسان رضوی/ ۶۰ درصد اشتغال صنوف حوزه خدماتی خسارت دیدند

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۲۷۷

مدیر کل اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ۷۵ درصد اشتغال کارگری و همچنین کارگاه ها در شهر مشهد پایدار هستند و استان خراسان رضوی جزو استان های کلان کشور در حوزه کار و کارگری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد سنجری در جلسه علنی شورای شهرستان مشهد که ظهر امروز برگزار شد افزود: در خراسان رضوی ۹۰۰ هزار جمعیت کارگری وجود دارد که از این تعداد ۸۲ هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار دارند. 

وی ادامه داد: ۷۵ درصد اشتغال کارگری و همینطور کارگاه ها در شهر مشهد پایدار است و ما در حوزه های مختلف از جمله اشتغال ، تعاون و حوزه اجتماعی خدمات می دهیم.

مدیر کل اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی با ذکر اینکه وظیفه ما صیانت از کار است عنوان کرد:در واقع  اشتغال از بنگاه ها تعاون و کار آغاز می شود و هنگامی که کارگری به سر کار می رود وظیفه ما این است که اشتغال را برای او حفظ کنیم. 

سنجری تصریح کرد: در سال گذشته ۵۸ هزار اشتغال خالص در خراسان رضوی به وجود آوردیم که عملکرد قابل قبولی بود و نرخ بیکاری استان ۴ درصد کاهش داشت. و همچنین ۴۷ درصد مشارکت اقتصادی داشته ایم.

مدیر کل اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: سال گذشته آمار بیمه  بیکاری کشور ۱۰ درصد رشد داشته اما در استان خراسان رضوی ما شاهد کاهش ۱۸ درصدی امار بیمه بیکاری بوده ایم.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا تمام معادلات را بهم ریخت اظهار داشت: اولین دستگاهی که به صورت مستقیم تحت تاثیر از این فضا قرار گرفت اداره کار بود. و وزارتخانه برای اینکه این بحران را مدیریت کند اقدام به پرداخت بسته معیشتی ، بیمه بیکاری و ... کرد.

سنجری خاطر نشان کرد: هتل اپارتمان ها، سالن های ورزشی ، باغ تالارها، رستوران ها بیشترین خسارت را در طول کرونا دیده اند و با توجه به اینکه در مشهد  ۶۰ درصد صنوف به صورت خدماتی هستند متاسفانه بیشترین زیان را کاسبان این حوزه متحمل شده اند.

وی تصریح کرد: تا کنون ۴۷ هزار نفر در سطح استان متقاضی بیمه بیکاری هستند که برخی از اینها دارای کارگاه بودند و هم اکنون در شرایط کرونا تعطیل شدند و ما در حال رصد هستیم.

مدیر کل کار ، تعاون ورفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه کارگر هیچگونه مرجع و پناهی ندارد گفت: تا کنون ۱۵ هزار نفر کارگر که از سوی وزارت خانه تائید شده اند را در استان پایش کرده ایم.

وی ادامه داد:طبق مصوبه دولت در خصوص یارانه معیشتی در نوبت اول ، ۳ میلیون نفر تحت پوشش این مصوبه قرار گرفتند و هزینه مد نظر برایشان واریز شد. و حمایت دوم نیز پرداخت ، یک میلیون تسهیلات برای ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر بود. 

سنجری با اشاره به حمایت از بیمه بیکاری گفت: در گام سوم بحث حمایت از بیمه بیکاری مطرح شد که طی روال عادی صندوق تامین اجتماعی باید در این زمینه جواب میداد و ۵ میلیارد تومان به این صندوق در خصوص حمایت از بیمه بیکاری اختصاص پیدا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز