خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

جذب بیش از 20 میلیارد تومان اعتبار در حوزه آموزش و پرورش بردسکن/ 30 درصد از فضاهای آموزشی بردسکن نیاز به تخریب و نوسازی دارد

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۲۵۱

مدیر آموزش و پرورش بردسکن گفت: ظرف 4 سال اخیر بیش از 20 میلیارد تومان اعتبارات دولتی و مشارکت خیران جذب آموزش و پرورش بردسکن شده است.

غلامحسین غفوری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: بیش از 100 خیر مدرسه ساز و مدرسه یار در حوزه آموزش و پرورش در ساخت مدرسه ، نمازخانه ، تجهیز سیستم های هوشمندسازی و کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت مشارکت می کنند و خوشبختانه هر جا که آموزش و پرورش با مشکلی مواجه بوده است ورود پیدا کرده اند و در واقع نقش خیرین در تامین منابع آموزش و پرورش حیاتی است و این عزیزان در قلب آموزش و پرورش جای دارند.

وی گفت: بیش از 70 درصد این اعتبارات توسط خیران تامین شده و تنها 30 درصد آن کمک‌های اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس است. 

وی به اجرای 20 پروژه آموزشی و ساخت نمازخانه طی 4 سال اخیر در این شهرستان اشاره کرد و گفت: امروز خوشحال هستیم که اکثرا این پروژه ها تکمیل شده است و تا قبل از بازگشایی مدارس مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار می گیرد. بیش از 70 درصد مدارس شهرستان بردسکن دارای سالن و نمازخانه هستند و 35 سرویس بهداشتی در مدارسی که دانش آموزان مختلط داشته است احداث شده است.

غفوری افزود: علیرغم همه کمک های انجام شده دولتی و خیران هنوز 30 درصد از فضاهای آموزشی بردسکن نیاز به تخریب و نوسازی دارند که کمک خیران و نگاه ویژه دولتمردان را به حوزه آموزش و پرورش می طلبد.

وی از ساخت مدارس دو کلاسه و یک کلاسه در مناطق عشایری بردسکن خبرداد و گفت: با پیگیری بنیادی نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی مجوز ساخت 15 کلاس یک و دوکلاسه برای مناطق عشایری بردسکن گرفته شده است که پس از تامین اعتبار لازم اقدام به ساخت می شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن گفت: شهرستان بردسکن با دارا بودن 29 مدرسه عشایری و 900 دانش آموز مقام اول استان را به لحاظ جمعیت دانش آموزی و مدارس به خود اختصاص داده است.

غفوری گفت: بیش از 40 نفر از دانش آموزان در سال قبل در دانشگاه فرهنگیان  قبول شدند و در حوزه علمی و فعالیت های فرهنگی هنری آموزش و پرورش بردسکن در بین 47 منطقه و نواحی آموزش و پرورش به عنوان اداره برتر شناخته شد و در مجموع آموزش و پرورش بردسکن در تمامی حوزه ها مقام های اول تا پنجم را در استان دارد.

وی همچنین گفت: در حوزه هوشمند سازی کلاس های درس از 15 کلاس درس در 4 سال گذشته امروز به 285 کلاس درس افزایش پیدا کرده است و برنامه داریم تا مهرماه امسال 50 درصد از مدارس شهرستان را به سیستم هوشمند سازی مجهز کنیم. 

وی بیان کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش بدون توجه به مباحث سیاسی در راستای رشد و پیشرفت مباحث علمی ، فرهنگی و  آموزشی حرکت کرده است و امروز  آرامش در آموزش و پرورش بردسکن حکم فرما است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز