خبرگزاری کار ایران

رئیس دادگستری شوشتر خبر داد:

جوان محکوم به قصاص پس از ۱۰ سال از چوبه دار رهایی یافت

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۰۵۸

رئیس دادگستری شهرستان شوشتر گفت: جوان محکوم به قصاص پس از ۱۰ سال با جلب رضایت اولیاء دم ، مورد عفو و بخشش قرار گرفت و از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش ایلنا، مصطفی آباد با اعلام این خبر گفت: سال ۸۹ جوانی در شوشتر بدلیل تعصبات غلط و باورهای نادرست در درگیری خانوادگی، یک نفر از اعضاء خانواده خود را به قتل می رساند و پس از طی مراحل قضایی محکوم به قصاص نفس می شود.

وی افزود: در مدت ۱۰ سال از وقوع قتل ، بزرگان و ریش سفیدان زیادی جهت جلب رضایت اولیاء دم واسطه شدند ولی نتیجه ای حاصل نشد و خانواده مقتول بر اجرای حکم قصاص پافشاری می کردند.

آباد در ادامه اظهار داشت: پرونده این جوان به منظور ایجاد صلح و سازش و جلب رضایت اولیاء دم به شورای حل اختلاف شوشتر ارجاع شد و بلافاصله رئیس و اعضاء شورای حل اختلاف این شهرستان بعد از بررسی همه جوانب موضوع از جمله تفاوت فرهنگ و رسوم اجتماعی بین دو خانواده و با در نظر گرفتن تمامی راههای مؤثر ، تکنیک‌ها و تجارب خود، مذاکرات و رایزنی‌های خود را شروع کردند.

رئیس دادگستری شوشتر با تقدیر از زحمات و تلاش‌های فراوان رئیس و اعضاء شورای حل اختلاف این شهرستان در جلب رضایت خانواده مقتول، عنوان کرد: رئیس و اعضاء شورای حل اختلاف شوشتر با اقدام جهادی و خالصانه خود توانستند در شرایط حساس ناشی از شیوع بیماری ویروس کووید ۱۹ (کرونا) ، پس از رایزنی‌ها و مذاکرات فراوان با خانواده اولیاء دم، در جلسه ای با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی ، بزرگان ، ریش سفیدان و مصلحین، خانواده مقتول با صرف نظر از قصاص قاتل فرزند خود، این جوان را مورد عفو و بخشش قرار دادند و قاتل پس از ۱۰ سال که به انتظار اجرای حکم قصاص خود بود از چوبه دار رهایی یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز