خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی خبرداد:

معدوم سازی ۲ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در تبریز

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۹۸۰

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌ خام دامی غیرقابل مصرف در شهرستان تبریز معدوم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیرحسین بهداد  در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این میزان فرآورده خام دامی غیربهداشتی در بازدید از مراکز کشف، ضبط و معدوم شده است، افزود: در این مدت سه واحد قصابی متخلف از نظر بهداشتی نیز به دلیل توجه نکردن به تذکرات ماموران بهداشتی دامپزشکی و رعایت نکردن موازین بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور پلمب شده است.

وی یادآوری کرد: در راستای برخورد با افرادی که به صورت غیرمجاز و غیربهداشتی اقدام به کشتار دام و عرضه آن می کنند، یک کاروانسرا در اطراف تبریز و در مسیر جاده اسپیران نیز به علت کشتار غیرمجاز دام پس از صدور اخطارهای کتبی و تشکیل پرونده، به مراجع قضایی معرفی و پلمب شد.

 مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: تخلفات بهداشتی در زمینه تولید و توزیع فرآورده های خام دامی از دید ماموران نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان مخفی نمی ماند و با افرادی که به خاطر تامین منافع شخصی، سلامت مردم را به مخاطره می اندازند، با جدیت و بدون اغماض به صورت قانونی برخورد می شود.

بهداد از مردم خواست تا با عمل به هشدارهای بهداشتی دامپزشکی، گوشت و فرآورده های خام دامی را از مراکز عرضه معتبر تهیه و در هنگام خرید به مهر دامپزشکی و برچسب نصب شده بر روی لاشه دام توجه کنند.

وی با تاکید بر لزوم توجه مردم به تاریخ تولید و انقضای درج شده بر روی بسته‌بندی مرغ و تخم مرغ، یادآوری کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی می توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۰۰۷۷۹۹ به کارشناسان این اداره کل اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد لازم انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز