خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم نیشابور خبر داد:

موافقت هیات دولت با ارتقای بخش زبرخان نیشابور به شهرستان

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۸۰۹

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی از موافقت هیات دولت با ارتقای بخش زبرخان نیشابور به شهرستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، حمید گرمابی در تشریح این خبر گفت: خوشبختانه در جلسه هیات دولت با ارتقای سه بخش به شهرستان موافقت شده است که آن سه بخش زبرخان نیشابور، ششتمد سبزوار‌‌‌ و یک بخش نیز از جنوب کشور بوده است.

وی افزود: سال ها علاوه بر جمعیت بالایی که در نیشابور داریم فقط دارای دو شهرستان بودیم و به همین خاطر بودجه ها اندک به ما می رسید چون بودجه شهرستان با بخش متفاوت است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به مزایای این ارتقا اظهار داشت: این رویداد هم برای مردم زبرخان مطلوب است که بودجه بیشتری دریافت می کنند و هم کمی از بار نیشابور سبک خواهد شد و مدیران می‌توانند به سایر بخش ها بیشتر رسیدگی داشته باشند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در مورد شرایط سایر بخش های‌ نیشابور برای ارتقا اعلام کرد: در بخش میان جلگه که مرکز آن که عشق آباد است کمتر از ٢ هزار نفر جمعیت دارد و از آن ایراد گرفته و برای آن‌مانع ایجاد کرده اند، البته جای کار دارد که دوره آینده میانجلگه هم با توجه به اینکه جمعیت کلی آن مشکلی ندارد با برنامه هایی به شهرستان ارتقا پیدا کند و امیدوارم با دقت در سرشماری های رسمی این اتفاق رخ دهد.

گرمابی در خصوص بخش قدیمی و تاریخی سرولایت نیشابور نیز چنین بیان کرد: متأسفانه سرولایت را طی سال های گذشته قسمت های مختلفش را جدا کرده اند و هم اکنون جمعیتش زیر ۲۰ هزار نفر است و از حد نصاب وزارت کشور پایین تر است و برای ارتقا ابتدا باید جمعیتش افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز