خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر تبریز مطرح شد؛

افزایش 31 درصدی کرایه تاکسی‌ها/ برای شهردار متن استیضاح بنویسید/ تغییر وضعیت کارکنان خارج از توان شورا و شهرداری

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۶۳۵

صد و هشتادمین جلسه شورای شهر تبریز با حضور اعضا ظهر روز یکشنبه در محل عمارت ساعت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این جلسه شهرام دبیری رئیس شورای شهر تبریز، ضمن تبریک میلاد امام حسن و روز اکرام‌ با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور در خصوص پاکیزگی و نبود متکدی‌ و معتاد متهاجر‌ در تبریز و توصیه برای الگو کردن تبریز برای کشور گفت: تبریز شهری است که همواره تمامی میهمانان به تمیزی و آراستگی آن اشاره دارند و این موضوع باعث افتخار شهر تبریز است و نشان دهنده جایگاه این شهر در سطح کشور است.

وی با اشاره به لزوم تعیین و تکلیف تبدیل وضعیت‌ها کارکنان شهرداری گفت: شهرداری باید هرچه سریع‌تر نسبت به تبدیل وضعیت کارکنان با کمک مسئولان استانی اقدام کند و کارگران از این شرایط بلاتکلیف خارج شوند.

دبیری با اشاره به تذکر غلامحسین مسعودی ریحان درخصوص کاشت یک میلیون درخت در تبریز در سال ۹۹ گفت: به مردم قول داده‌ایم و باید نسبت به قولی که داده‌ایم صادق باشیم .

وی تاکید کرد: مهم این است که قول ما انجام شود و هیچکس قصد ندارد این حرکت را به نام خود بزند، این حرکت اقدامی از سوی شورا و شهرداری است.

شهرام دبیری با اشاره به بازدید اخیر از سازمان میادین گفت: اقدامات انجام گرفته‌ برای ساماندهی سبزه میدان تبریز قابل تقدیر است اما همچنان جای کار بسیار دارد.

وی افزود: اگر ساماندهی مناسبی به وقوع پیوندد نه تنها موجب راحتی و آسایش مردم در خرید بلکه موجب زیبایی و آراستگی شهر نیز خواهد بود .

وی با اشاره به مهار کرونا در دنیا گفت: میزان مرگ و میر به صورت مختصر درحال کاهش است.‌ در ایران نیز اینگونه است اما اخیر تعداد مبتلایان افزایش یافته است و اگر عادی سازی به تدریج و با رعایت موارد بهداشتی انجام‌شود مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

سعید نیکو خصلت نیز در پایان‌ ضمن قدردانی از توصیف رئیس جمهور از پاکیزگی شهر تبریز گفت: تا امروز از شجاعت و مردانگی تبریز تعریف فراوان شده بود اما تعریف از زیبایی و پاکیزگی و خدمات شهری اولین بار بود.

                   لایحه تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری تبریز به شورا ارسال نشده است

غلامحسین مسعودی ریحان با اشاره به سخنان شهردار تبریز در زمینه تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری گفت: شهردار قول داده بود لایحه تبدیل وضعیت را به شورا ارسال کند اما خبری از آن نیست.

وی با اشاره به نامه قائم مقام شهرداری تبریز مبنی بر اقدام راساً سازمان ها و مناطق برای عقد قرارداد با نیرو ها توسط شرکت‌ها گفت: شهرداری در زمینه تبدیل وضعیت ها شفاف سازی و از چندگانه‌ گویی پرهیز کند.

مسعودی ریحان تصریح کرد: شهردار برای حل مسئله تبدیل وضعیت ها ورود کرده و این مسئله را تمام کند.

وی با اشاره به اینکه اگر این کار انجام نشود حاضر به پس گیری رای خود است، گفت: در مورد مسایل مربوط به وضعیت کارکنان صادق باشید.

شهرام دبیری نیز در ادامه افزود: تمامی عزیزان در شورای شهر و شهرداری پیگیر حل و فصل مشکلات قراردادی کارگران است و نهاد‌های نظارتی و بالا دستی پیگیر این موضوع هستند که باید با مشورت مقامات استانی راه حلی برای آن پیدا شود.

                                                       برای شهردار متن استیضاح بنویسید!

در ادامه محرم محمدزاده نیز در تذکری نسبت به سخنان مسعودی ریحان گفت: اگر می‌خواهید شهردار را بازخواست کنید متن استیضاح بنویسید و نگویید که هر کس با شما همکاری نکرد با شهردار ساخت و پاخت کرده است.

وی اظهار داشت: سه سال پیش شهردار استیضاح شد که شما امضا نکردید پس امروز خلاف آنرا نگویید و جوری وانمود نکنید که هرکس برخلاف میل شما بود با شهرداری همکاری کرده، مردم‌فکر می‌کنند ما ساخت و پاخت کردیم ما چنین کاری نکرده ایم و بلد نیستیم.

                     تغییر قانون تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری خارج از توان شورا و شهرداری است

شهردار تبریز در پاسخ به تذکرات در خصوص تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری تبریز گفت: موضوع تبدیل وضعیت چندین دوره است که مطرح است و قانون کشوری است که در تمامی شهرداری ها اجرا می شود که برای تغییر آن اختیاری در دست شهرداری و شورای شهر نیست.

ایرج شهین باهر افزود: چندین سال است پیگیر مشکلاتی که شرکت ها برای شهرداری و کارگران ایجاد می‌کردند بوده و هستیم،موضوع تبدیل وضعیت یک موضوع کشوری است و اقدامات آن در دست شهرداری نیست و اطلاعات کارکنان به وزارت کشور ارسال شده‌است.

شهین باهر اظهار داشت: نمی‌توانیم وعده بدهیم چون تبدیل وضعیت در دست ما نیست.

وی با بیان اینکه مبلغ قرارداد به میزانی نیست که شورا و شهرداری ترک تشریفات کند، افزود: باید مناقصه عمومی انجام‌شود تا شرکت‌هایی که توانایی انجام این امور را داشته باشند به میدان بیایند،قانون به ما گفته باید مناقصه عمومی انجام شود .

شهردار تبریز گفت: در زمان تودیع و معارفه به شهروندان ‌تبریز قول دادم که باج نمی‌دهم و در مبارزه با فساد یا بنده و شورا پیروز می‌شویم و فساد را کنار می‌زنیم یا اینکه فساد ما را کنار می‌زند که شکر خدا امروز با قدرت با فساد مقابله می‌کنیم.

شهین باهر با اشاره به اینکه در سال های گذشته بیت المال و اموال شهرداری مورد هجوم قرار گرفته و در سایه اتفاقات عجیب برخی اموال و املاک از سبد دارایی های شهرداری خارج شده بود .

شهردار تبریز عنوان کرد: سه هزار میلیارد تومان در تبریز املاک شهرداری به خود شهرداری بازگشته که به بهانه های مختلف از سیستم خارج شده بود، اسناد اغلب املاک شهرداری اخذ شده و در سیستم ثبت شده تا دوباره املاک از سیستم شهرداری خارج نشود.

                               بررسی نامه فرمانداری تبریز در زمینه تعیین و تکلیف سازمان ها

محمد باقربهشتی در خصوص نامه فرمانداری تبریز در خصوص مصوبات جلسه شماره ۱۷۸ مورخ ۹۹/۰۲/۰۷ در زمینه تعیین و تکلیف سازمان ها گفت: طبق قانون شهرداری دو ماده ۵۴ و ۸۴ وجود دارد که به فرمانداری مربوط نیست شهرداری می‌تواند با اطلاع شورا در ماده ۵۴ انجام دهد و در زمینه ماده ۸۴ نیز مصوبه مستقیم به وزارت کشور می‌رود و ربطی به فرمانداری ندارد.

پس از بررسی مجدد، با تصویب اعضای شورای شهر در پاسخ به نامه فرمانداری در خصوص تصویب اساسنامه های سازمان‌ها بر مصوبه قبلی اصرار کردند.

                           بررسی طرح پیشنهادی در خصوص خدمات رسانی به مجتمع های مسکونی

فریدون بابایی اقدم در ابتدا گفت: مجتمع های مسکونی که در مناطق کم برخوردار هستند نمی‌توانند هزینه‌های نگهداری مجتمع ها را پرداخت کنند.

وی اظهار داشت: در مناطق ۵، ۶ و ۷ مجتمع هایی وجود دارد که کارگر نشین و کارمند نشین هستند و توان مالی برای هزینه های نگهداری مجتمع در زمینه آسفالت، و نگهداری فضای سبز ندارند. 

محمد باقربهشتی در پاسخ به لایحه دوفوریتی کمک شهرداری به مجتمع های مسکونی گفت: اول باید برای این کار بودجه مشخص شود و شهرداری باید بررسی کند که آیا این موضوع فوریت دارد یا خیر.

وی افزود: این طرح باید در کمیسیون بررسی شود تا معایب‌ و مزایای آن مشخص شود.

محرم محمدزاده نیز در ادامه تاکید کرد: اگر بیت المال را در مجتمع های مسکونی هزینه می‌کنیم باید همه مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

عبداله تقی‌‌پور همچنین گفت: در حال حاضر ارائه خدمات به مجتمع ها سلیقه‌ای است که نباید اینگونه باشد.

وی ادامه داد: با ارائه خدمات به مجتمع ها موافقم چون مجتمع ها نیز جزو‌ شهر می‌باشد و توسعه مدیریت شده آنها موجب افزایش نشاط و کاهش سفر درون شهری خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: در توسعه فضای سبز امروز به دنبال محل کاشت هستیم که مجتمع های مسکونی این پتانسیل‌هارا دارند و در زمینه آسفالت نیز می‌توانیم به این مجتمع ها خدمات ارائه دهیم .

غلامحسین مسعودی ریحان هم تصریح کرد: مجتمع‌هایی که می‌خواهیم به آنها خدمات ارائه کنیم مجتمع هایی هستند که وسع مالی بالایی ندارند .

مسعودی ریحان گفت: گسترش فضای سبز در مجتمع‌های مسکونی کار بسیار بزرگی است که موجب افزایش نشاط مردم در مجتمع ها خواهد شد.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: مجتمع ها نیز جزو شهر هستند و اگر بتوانیم به آنها کمک کنیم در واقع به شهر کمک کرده‌ایم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص گفت: مجتمع های مسکونی عوارض شهرسازی پرداخت کرده و گواهی معامله دریافت می‌کنند و دلیلی برای عدم ارائه خدمات به مجتمع های مسکونی ندارد.

                            تصویب افزایش  ۳۱ درصدی نرخ تاکسی ها با توجه به مسیر

شهرداری تبریز با توجه به مصوبه و ابلاغ دولت محترم مبنی بر افزایش نرخ کرایه های شهری پیرو افزایش نرخ بنزین به میزان ۱۱ درصد و همچنین درخواست شهرداری برای افزایش کرایه سالجاری، در مجموع افزایش کرایه تاکسی ها مطابق لیست تسلیمی سازمان تاکسیرانی با لحاظ افزایش نرخ سوخت و مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر کاهش سرنشین تاکسی ها ( مصوبه جلسه ۷۶ کمیسیون عمران ، حمل و نقل و ترافیک )

عبدالله تقی پور رییس کمیسیون عمران ، حمل و نقل و ترافیک گفت: با لحاظ بررسی های کارشناسانه، حداکثر افزایش ۳۱ درصد است، امروز قیمت واحدی بین رانندگان و مسافران ساری و جاری است واگر قیمت دیگری تعیین شود، کم اهمیت جلوه دادن مصوبه شورا است.

در ادامه مدیر عامل سازمان تاکسی رانی شهرداری تبریز گفت: دولت به اکثر شهرها اجازه افزایش ۱۱ درصدی را داده است.

اکبرنژاد اضافه کرد: در خصوص سرشکنی مسافران به سه نفر هنوز در برخی شهرها تصویب نشده است و واقعیت مطلب این است که رانندگان تاکسی واقعاً مشکلات زیادی دارند.

وی گفت: اما این افزایش ۳۱ درصدی در بعضی مسیرها کرایه را افزایش داده و شهروندان فشار می آورد.

لایحه شهرداری (مصوب کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک) در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی در  درمسیر ها ۳۱ درصد به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز