خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد:

تامین ۹۰ درصد بارش سال آبی استان/ کاهش ۳۴.۲ درصدی بارش در تبریز

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۶۰۵

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در سال آبی جاری با وجود کاهش ۲۱ درصدی بارش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۹۰ درصد از بارش سال آبی استان تامین شده است.

به گزاش خبرنگار ایلنا، علی دولتی مهر، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در سال آبی جاری (از اول مهر تا شنبه ۲۰ اردیبهشت) ۲۵۶.۴ میلیمتر بارندگی در استان روی داده است، در حالی که میزان بارندگی در مدت مشابه سال آبی گذشته ۳۲۴.۴ میلیمتر بود.

وی با بیان اینکه میانگین بارش در سال آبی جاری نسبت به بلند مدت ۳۱.۸ میلیمتر معادل ۱۴.۲ درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: به طور میانگین در بلندمدت حدود ۲۲۴.۶ میلیمتر بارندگی در استان روی داده است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: در سال آبی جاری بیشترین بارندگی از شهرستان چاراویماق به میزان ۳۲۴.۸ میلیمتر و کمترین بارش از شهرستان جلفا به میزان ۱۸۷.۹ میلیمتر گزارش شده که این میزان بارش در این شهرستان ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۰.۳ درصد و ۳۳.۷ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه میانگین بارندگی در تبریز در سال آبی جاری ۲۱۰.۵ میلیمتر است، یادآوری کرد: در مدت مشابه سال آبی گذشته میزان بارندگی در تبریز حدود ۳۲۰ میلیمتر بوده که نشان از کاهش ۳۴.۲ درصدی بارش در این شهرستان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز