خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی:

بارش‌های خوب امسال احتمال آتش‌سوزی در ارسباران را تشدید می‌کند/ مسئولیت اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع برعهده سازمان جنگل‌هاست

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۵۹۲

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: بارش‌های خوب امسال در استان، احتمال آتش‌سوزی در ارسباران را تشدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر هنربر در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این جلسه به ریاست معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد که اقدامات و اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه توسط ادارات کل منابع طبیعی و محیط زیست و سایر دستگاه‌ها در خصوص آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها از آن جمله بود.

وی افزود: با توجه به تجارب تلخ آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها، اتخاذ تمهیدات لازم در این خصوص در دستورکار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بند ج ماده ۱۲ قانون مدیریت بحران کشور، سازمان جنگل ها و مراتع کشور مسئول اطفای حریق بوده و ستاد کل نیروهای مسلح نیز بر اساس بند ز ماده ۱۴ مکلف به کمک در امداد هوایی است.

هنربر با اشاره به مصوبات کارگروه مخاطرات زلزله و لغزش لایه‌های زمین ، گفت: هم اهالی و هم دادستان تبریز پیگیر رانش کوی کاج ولیعصر تبریز بودند.

وی افزود: مقرر شد در ابتدا خطر رفع شده و سپس مطالعات میان مدت با تامین اعتبار از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح ایمنی بازار تبریز گفت: در این خصوص به مرور جلسه‌ای در معاونت پیشگیری آذربایجان شرقی نیز برگزار و مصوبات خوبی، تصویب و مقرر شد تا شرکت توزیع برق با همکاری و تعامل هیات امنای بازار و با نظارت میراث فرهنگی پست برق بازار ایکی قاپیلی را در اسرع وقت مستقر کند.

وی، جمع آوری مشاغل مزاحم برای امداد رسانی اضطراری و سیم‌های زاید و غیر استاندارد توسط اداره برق را از دیگر مصوبات به منظور پیشگیری از آتش سوزی در بازار تبریز عنوان کرد.

وی بیان کرد: همچنین مقرر شد طرح ایمنی بازار توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان پیگیری شود. 

هنربر در خاتمه اظهار کرد: پوشش صنفی  واحدهای صنفی توسط سازمان صنعت و معدن پیپگیری شود و مدیریت بحران استان هم پس از اجرا بر آن نظارت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز