خبرگزاری کار ایران

کارشناس اداره کل هواشناسی مطرح کرد :

کاهش ۹ هزار متری دید افقی در کرمانشاه بر اثر گرد و غبار شدید

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۵۵۴

کارشناس اداره کل هواشناسی کرمانشاه گفت: در حال حاضر میزان دید افقی در شهرستان قصرشیرین به دلیل گرد و غبار، ۲۰۰ متر و در سرپل‌ذهاب ۲ هزار متر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، شهناز حق‌پرست در خصوص آخرین وضعیت جوی استان کرمانشاه، اظهار داشت: هوای استان تحت تاثیر موج ناپایداری، امروز نیمه‌ابری در پاره‌ای از نقاط به‌ویژه در مناطق غربی و شمال‌غربی استان غبارآلود در بعضی از ساعات همراه با وزش باد نسبتا شدید و احتمالا رگبار خفیف و پراکنده باران همراه خواهد بود.

وی با اشاره به وجود پدیده گرد و غبار در شهرستان‌های مرزی استان، گفت: در حال حاضر میزان دید افقی در شهرستان قصرشیرین به دلیل گرد و غبار ۲۰۰ متر و در سرپل‌ذهاب ۲ هزار متر است، اما در کرمانشاه دامنه دید کاملا طبیعی و بیش از ۹ هزار متر است هر چند یک‌هزار متر کمتر از حالت طبیعی است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کرمانشاه ادامه داد: از فردا دوشنبه تا پایان هفته، جوی نسبتا پایداری در جو استان مستقر می‌شود و طی این مدت پدیده خاصی برای سطح استان نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: از لحاظ وضعیت دمایی تا روز سه‌شنبه به طور نسبی دمای هوا کاهش خواهد یافت، ولی از روز چهارشنبه تا روز جمعه شاهد افزایش دما و گرم‌تر شدن هوا در نقاط مختلف استان خواهیم بود.

حق‌پرست با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای کرمانشاه بین حداقل ۱۷ و حداکثر ۲۸ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است، اضافه کرد: در این بازده زمانی سومار با بیشینه دمای ۳۸ درجه سانتیگراد گرمترین و بخش کوزران با کمینه دمای هفت درجه سانتیگراد به‌عنوان خنک‌ترین نقطه استان گزارش شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز