خبرگزاری کار ایران

رئیس حیات وحش محیط زیست استان قزوین:

تالاب الله‌آباد زیستگاه موقت ۳۰ گونه پرنده مهاجر است

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۳۹۳

رئیس نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: در حال حاضر ۳۰ گونه پرنده که از سیبری تا آفریقا تردد دارند به طور موقت در تالاب الله‌آباد آبیک زیست می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سیاوش رضازاده اظهار کرد: تالاب الله آباد به عنوان یک تالاب فصلی در استان قزوین با افزایش بارندگی ها احیا شده و هر ساله میزبان پرندگان مهاجر از داخل و خارج کشور است.

رئیس حیات وحش محیط زیست استان قزوین افزود: برخی از این پرندگان در مسیر شمال دریای خزر تا سیبری واقع در کشور روسیه و برخی دیگر نیز در مسیر غرب آسیب واقع در شمال آفریقا تردد دارند.

رضازاده اضافه کرد: فلامینگوها، درنا، اردک سرسبز، هوبره، تیهو، حواصیل و حتی برخی پرندگان داخلی از کشور خودمان مانند عقاب،شاهین و بوتیمار در این تالاب به مدت موقت به شکل آبزی و کنار آبزی زیست می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: احیای دائمی تالاب الله آباد که اکنون در دستور کار قرار دارد، به زادآوری بیشتر پرندگان منجر شده و ممکن است در آینده شرایطی را فراهم کند تا حیواناتی مانند آهو نیز در این مناطق رهاسازی شوند.

این مسئول یادآور شد: وجود پرندگان مهاجر در این تالاب می‌تواند باعث تبدیل این جاذبه طبیعی به سایت پرنده نگری شود و میزان گردشگران استان قزوین را افزایش دهد.

دشت الله آباد در آبیک به وسعت ۶۰ هزار هکتار جز مناطق تیراندازی و شکار ممنوع استان قزوین محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز