خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کرد:

تهاتر زمین‌های موقوفی با منابع طبیعی

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۳۵۱

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از آمادگی این سازمان برای تهاتر زمین‌های موقوفی استان با منابع طبیعی برای رفع معضلات توسعه و عمران شهری خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در نشست با منتخبان مردم گیلان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در رشت گفت: در سال جهش تولید، برنامه سازمان اوقاف و امورخیریه ، برنامه ریزی برای بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های موجود در موقوفات در راستای تقویت اقتصاد، تحقق توسعه پایدار و حفاظت از املاک وقفی متناسب با نیات واقفان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی با اشاره به اینکه برخی از شهرهای گیلان مانند لشت نشاء جزو موقوفات است، افزود : اینگونه موقوفات که مانند آن در شهرها و مناطق دیگر  استان نیز وجود دارد  مانعی برای توسعه و عمران شهری نیست و این مشکل را می توان با ارزش سنجی با اراضی منابع طبیعی جایگزین و روند توسعه در حوزه های شهری و گردشگر پذیر را تسریع کرد. 

وی از دریافت 430 هزار هکتار از زمین های منابع طبیعی به ازای واگذاری املاک موقوفی داخل شهرها در سراسر کشور خبر داد و گفت : زمین های موقوفی گیلان را نیز می توان پس از دریافت اذن رهبری، با زمین‌های منابع طبیعی جایگزین و مشکل توسعه و عمران شهری را برطرف کرد.

در ادامه این نشست هر یک از منتخبان مردم گیلان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص لزوم بهره گیری بهینه از ظرفیت‌های بقاع متبرکه، رفع اختلاف نظر بین شهرداری‌ها و ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان ها ، بهره گیری بهینه از توانمندی‌های فرهنگی و آموزشی اماکن متبرکه ، تسریع در روند احداث و بازسازی امامزاده ها، اجرای طرح جامع بقاع متبرکه و توجه هر چه بیشتر به ظرفیت‌های مساجد گیلان ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز