خبرگزاری کار ایران

۱۶نفر از بهبودیافتگان بیماری کرونا پلاسمای خود را اهدا کردند

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۱۹۴

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه، با اعلام اینکه تاکنون ۱۶ نفر از بهبودیافتگان بیماری کرونا پلاسمای خود را اهدا کرده‌اند از سایر بهبودیافتگان نیز خواست برای اهدای پلاسما به مرکز انتقال خون مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ؛پژمان صالحی‌فر مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه آمادگی مرکز انتقال خون استان کرمانشاه برای دریافت پلاسمای بهبودیافتگان از بیماری کرونا را اعلام کرد و گفت : دریافت پلاسما در استان کرمانشاه از هفتم اردیبهشت در مرکز انتقال خون شهر کرمانشاه در خیابان «منزه» شروع به کار کرده است.

 وی گفت : اهدای پلاسمای افراد بهبودیافته از بیماری کرونا از سوی سازمان ملی انتقال خون ایران از اوایل اردیبهشت امسال به صورت رسمی آغاز شده و به مراکز استان‌ها نیز مجوز دریافت و ذخیره‌سازی پلاسما داده شده است.

وی از همه افراد بهبودیافته از بیماری کرونا که یک ماه از بهبودی آن‌ها می‌گذرد خواست برای هماهنگی اهدای پلاسما با شماره تلفن ۳۸۲۳۹۵۹۴ تماس بگیرند.

وی روند مراجعه بهبودیافتگان از بیماری کرونا در استان کرمانشاه را کُند دانست و افزود: همه بهبودیافتگان برای نجات جان متلایان به ویروس کووید ۱۹ به مراکز انتقال خون مراجعه کنند و پلاسمای خود را اهدا نمایند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه افراد ۶۰ سال به بالا شرایط اهدای پلاسما را ندارند، گفت: سن افراد بهبودیافته از کرونا باید بالای ۱۸ سال و کمتر از ۶۰ سال باشد.

وی ادامه داد: زنان باردار و یا بانوانی که یک یا دوبار بارداری را تجربه کرده‌اند و یا سقط جنین داشته اند، کاندید مناسبی برای اهدا پلاسما نیستند.

 وی گفت: از هر فرد بهبودیافته از کرونا ۵۰۰ سی سی پلاسما دریافت می‌شود و در مرکز انتقال خون استان فریز می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس دستورالعمل ما دستور فریزکردن پلاسمای این افراد را داریم، گفت: فعلا نگهداری این پلاسما‌ها بر عهده مرکز انتقال خون استان است و منتظر دستورالعمل‌های بعدی هستیم.

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه با بیان اینکه لیست افراد بهبودیافته از کرونا که در مراکز درمانی استان بستری بوده اند از سوی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی در اختیار اداره کل انتقال خون قرار گرفته است، گفت: بیمارانی که تشخیص ابتلا به کرونای آن‌ها به صورت سرپایی بوده است نیز می‌توانند با در دست داشتن نتایج تست‌های مثبت و منفی و کارت ملی خود برای اهدای پلاسما مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز