خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه:

کرمانشاه به ۱۵۰ هزار تن ظرفیت سردخانه‌ای نیاز دارد/ ۶۷ درصد اراضی کشاورزی دیم‌ است

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۱۷۶

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: برای کمک به بخش کشاورزی و ساماندهی صادرات به بیش از ۱۵۰ هزار تن ظرفیت سردخانه‌ای نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، هدایت حاتمی اظهار کرد: برای ایجاد این مقدار ظرفیت سردخانه ای برنامه ریزی کردیم و از تمام سرمایه گذاران در این زمینه حمایت خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با اشاره به مشکلات ایجاد شده در پایانه های مرزی برای صادرات میوه و تره بار گفت: متاسفانه امروز پایانه های مرزی کرمانشاه به میادین میوه و تره‌بار تبدیل شده اند که طرف عراقی برای ما تعیین قیمت می کند.

حاتمی با تاکید بر اینکه باید پایانه‌های مرزی ساماندهی شوند، افزود: باید با ایجاد شرکت ها و انجمن های صادراتی منسجم وضعیت صادرات میوه و تره بار به عراق را ساماندهی کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی عنوان کرد: ایجاد بیش از ۳۰ هزار شغل در بخش کشاورزی تا پایان امسال دور از تصور نیست از این رو باید تمام تلاش خود را برای حمایت از این بخش به کار گیریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: از ظرفیت تشکل های قدرتمند برای اشتغالزایی و توانمند سازی دانش آموخته گان دانشگاهی استفاده خواهیم کرد.

حاتمی با تاکید بر اهمیت افزایش بهره وری در بخش کشاورزی اظهارداشت: ۶۷ درصد اراضی کشاورزی کرمانشاه دیم‌ است که اگر بتوانیم ۲۰ درصد بهره وری آنان را افزایش دهیم بدون شک تحولی در زمینه کشاوزی ایجاد می شود.

وی افزود: ۸۴۰ متخصص و مهندس کشاورزی استان در روستاها ساکن هستند که باید از آنها برای توسعه و افزایش بهره‌وری کشاورزی در روستاها استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: باید بتوانیم با استفاده از مهارت آموزی از دانش آموخته گان دانشگاهی برای توسعه مشاغل خرد و اشتغالزایی استفاده کنیم.

حاتمی ادامه داد: این مهارت آموزی ها باید براساس نیازهای استان و زنجیره های طراحی شده برای توسعه مشاغل خرد باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز