خبرگزاری کار ایران

نامدار مطرح کرد؛

آسیب های روانی پساکرونا باید جدی گرفته شود

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۱۲۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: باید آسیب‌های روانی ناشی از کرونا جدی گرفته شود و با مداخلات روانشناختی به موقع و درست برای کاهش آنها اقدام گردد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، پیمان نامدار روز شنبه در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی اجتماعی و فرهنگی، سلامت و خانواده استان، افزود: باید به فکر آسیب‌های روانی در دوران پساکرونا باشیم و برای رفع آنها برنامه ریزی و چاره اندیشی کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: باید اقدامات روانشناختی و روانشناسی برای پیشگیری از بروز و تشدید مشکلات روحی و روانی ناشی از قرنطینه و مدیریت استرس و نگرانی ناشی از ابتلا به بیماری در میان آحاد جامعه به شکل فراگیر و منسجم صورت گیرد.

این مسئول اظهار داشت: ظهور یک بیماری ناشناخته و مبهم بی‌شک در هر جامعه‌ای سبب اضطراب و تنش می‌شود که میزان این تنش و اضطراب با ابتلا و همچنین بهبود بیماری تداوم می‌یابد.

نامدار با بیان اینکه در دوران پسا کرونا سبک زندگی از حالت گذشته خود تغییر پیدا می‌کند، افزود: باید تا جای ممکن کارهایی را انجام دهیم که حال ما را بهتر کند و ترس و واهمه از بیماری و عوارض ناشی از آن کمتر شود.

این مسئول تاکید کرد: در شرایط فعلی تاب آوری معنوی و روانشناختی، سوگ و اختلال‌های اضطرابی بسیار ضروری است و باید کارگروه سلامت روانی و معنوی تشکیل شود تا بتوانیم از این دوران به خوبی عبور کنیم.

وی اضافه کرد: برای مقابله با مسائل روانی ناشی از بیماری کرونا باید تیم‌های تخصصی و روان شناسانی تشکیل شده و جهت ارائه خدمات روانی و اجتماعی به شهروندان وارد عمل شوند.

نامدار با اشاره به رویکرد دانشگاه علوم پزشکی در خصوص سلامت روانی پساکرونا، تصریح کرد: بعد از شیوع کرونا تیم سلامت روانی دانشگاه فعالیت خود را از ۱۵ فروردین آغاز کرد و موضوع افزایش تاب آوری روانی به صورت یک پکیج آماده ابلاغ شد.

وی ادامه داد: تیم روانشناختی دانشگاه طی این مدت ۱۱۲ مورد مشاوره ۶ ساعته را برای خانواده متوفیان کرونا برگزار کرده تا خانواده‌ها بتوانند سیر بازگشت به زندگی را با کمترین آسیب داشته باشند.

این مسئول گفت: همچنین ۲۳۷ مورد مشاوره برای افراد بهبود یافته و  ۵۸۲ مورد برای خانواده‌های درگیر با این بیماران انجام شده و سامانه ۴۰۳۰ در استان به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی است.

وی یادآور شد: تشکیل کارگروه سلامت روانی و معنوی در این دوران کمک شایانی به بازگشت جامعه به شرایط عادی با توجه به آموزه‌های دینی و اعتقادی خواهد کرد.

نامدار با بیان اینکه شرایط موجود در جامعه به یک عزم جهادی و همگانی نیاز دارد، افزود: با توجه به حساسیت موضوع در جامعه، باید با کنترل جو روانی برای آموزش و فرهنگ سازی بین خانواده‌ها در دوران پسا کرونا اقدام کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز