خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان استانی؛

اولین پهپاد سمپاش کشاورزی در نیشابور رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۹۹۸

رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی از رونمایی اولین پهپاد سمپاش کشاورزی در نیشابور خبر داد.

به گزارش ایلنا از نیشابور، سعید سجادی با اشاره به سمپاشی مزارع با پهپاد گفت: استفاده از پهپاد سمپاش برای کشاورزان و استفاده صحیح از سم مقرون به صرفه است و وسیله مؤثر جهت پایش و نظارت بر محصولات کشاورزی به حساب می آید. 

وی افزود: سمپاشی دقیق و یکنواخت به وسیله کنترل هوشمند، کاهش درصد مصرف سم، جلوگیری از افزایش تلفات و ضایعات کشاورزی در فرآیند سمپاشی، قابلیت اجرا در مسیرهای صعب العبور و کاهش آسیب‌های زیست محیطی، افزایش چشمگیر سرعت سمپاشی نسبت به روش‌های سنتی یا سمپاشی با تراکتور از مزایای استفاده از پهپاد در بخش کشاورزی است.

وی اظهار داشت: اولین سمپاشی در ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان نیشابور و با حضور مسئولین شهرستانی و کشاورزان پیشرو جهت مبارزه با آفات سن مادری، مبارزه با علف‌های هرز و محلول پاشی مزارع انجام گرفت.

رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: این روش در مقایسه با روش‌های معمول مزیت‌هایی در بردارد که از جمله می توان به مدیریت زمان اشاره کرد و همچنین با توجه به اینکه در سال زراعی ٩٨-٩٩ بیش از ٣٠٠ میلیمتر بارندگی در نیشابور گزارش شده، امکان سمپاشی زمینی در اکثر مواقع وجود ندارد.

سجادی بیان داشت: در مقایسه عملکرد و صرفه جویی در محلول سمی، در روش معمول با استفاده از سمپاش های پشت تراکتوری و توربولاین ها به ازای هر هکتار حدود ۴۰۰ لیتر محلول در سطح مزارع سمپاشی می شد، در حالیکه در فرآیند نوین با پهپاد سمپاش تنها با مصرف ١٠ لیتر محلول سمی یک هکتار سمپاشی و یا محلول پاشی انجام می شود. 

 وی تأکید کرد: با توجه به پایین بودن دریفت(باد بردگی) سم با توجه به ارتفاع پایین سمپاشی، امکان خطا کمتر شده و به علت عدم تخریب مزرعه در مقایسه با سمپاشی زمینی پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بیش از ١٠٠٠ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان با استقبال کشاورزان توسط پهپاد، سمپاشی و محلول پاشی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز