خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی البرز:

هدف از تشکیل صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله، مردمی کردن اقتصاد است

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۹۸۲

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز درخصوص واگذاری سهام بانک‌ها و بیمه ها از طریق پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله(ETF) گفت: هدف از تشکیل صندوق های سرمایه‌گذاری قابل معامله، مردمی کردن اقتصاد است.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل فلاح اظهار داشت: هدف از تشکیل صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) مردمی کردن اقتصاد، تعمیق بازار سرمایه ، جمع آوری نقدینگی خرد و ایجاد امکان دسترسی آحاد مردم کشور به بازار سرمایه و انتفاع عامه مردم از رشد این بازار است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز خاطرنشان کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران قصد دارد باقیمانده سهام خود در بانک‌های ملت، تجارت، صادرات ایران، بیمه‌های البرز و اتکایی امین را از طریق پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) و با 20 درصد تخفیف به مردم واگذار کند.

وی گفت: شروع پذیره نویسی از بامداد روز یکشنبه مورخ 14/2/1399 لغایت ساعت 24 روز چهارشنبه مورخ 31/ 2/ 1399 خواهد بود و پذیره نویسی واحدهای این صندوق از طریق کارگزاری های بورس،سامانه های آنلاین معاملاتی و درگاه های غیرحضوری و حضوری (شعب) بانکهای منتخب صورت می پذیرد.

فلاح بیان کرد: حداقل مبلغ پذیره نویسی برای هریک از اشخاص حقیقی ایرانی دارای کدملی و حتی ایرانیان مقیم خارج از کشور که دارای کد ملی هستند و بدون وجود محدودیت سنی 10 هزار تومان و حداکثر مبلغ پذیره نویسی معادل 2 میلیون تومان است که انجام پذیره نویسی به میزان کمتر از 2 میلیون تومان و در چند مرحله برای هر کد ملی بلامانع است؛ مشروط بر اینکه مجموع پذیره نویسی های انجام شده برای هر کد ملی ، بیشتر از سقف 2 میلیون تومان نباشد.

شایان ذکر است در صورت عدم رعایت سقف 2 میلیون تومان برای هر کد ملی، برگشت وجوه واریزی متقاضیان در طی مدت پذیره نویسی توسط بانک‌های منتخب ممنوع است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز درخصوص ضرورت ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد معاملاتی (کدبورسی) برای خریداران واحدهای این صندوق افزود: ضرورت ندارد اشخاصی که نسبت به پذیره نویسی اقدام نموده اند، حتما ظرف 2 ماه فرآیند احراز هویت را تکمیل کنند. این امر فقط در مورد آن دسته از متقاضیان صدق می کند که قصد دارند پس از خاتمه دو ماه ، واحدهای خود را به فروش برسانند. در صورتیکه متقاضیان قضد فروش واحدهای خود را نداشته باشند، فعلا نیازی به اتخاذ تاییدیه سجام ندارند. به عبارتی اخذ تاییدیه سجام فقط برای معاملات بعدی مورد نیاز است.

وی افزود: در این مرحله الزامی به داشتن حساب نیست لیکن متقاضیان برای امکان معامله این واحدها در آینده می بایست حتما حساب بانکی داشته باشند تا بتوانند کد بورسی اخذ کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز