خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد:

ضوابط اختصاصی محدوده بافت تاریخی زنجان اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۸۳۷

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان ، از اجرا شدن ضوابط اختصاصی محدوده بافت تاریخی زنجان خبر داد.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از میراث فرهنگی استان زنجان، امیر ارجمند، گفت: ساخت‌وسازها در بافت تاریخی زنجان تحت نظارت معاونت میراث فرهنگی زنجان قرار دارد اما تدوین ضوابط اختصاصی برای رسیدن به وضعیت پایدار بسیار با اهمیت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، افزود: در زمینه تعیین محدوده بافت تاریخی شهر زنجان، محدوده اطراف بازار زنجان را شامل می‌شود؛ این محدوده امروز وسعت زیادی پیدا کرده و بازنگری مجدد ضوابط اختصاصی محدوده بافت تاریخی شهر برای تعیین محدوده واقعی بافت تاریخی شهر زنجان است.

وی گفت: بازشناسی وضع موجود در محدوده بافت، طراحی مداخلات و ضوابط اختصاصی، ارتقای کالبدی، اجتماعی و اقتصادی، محدوده مداخله، تعیین حریم فنی و منظر فرهنگی بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور واقع در محدوده بافت تاریخی شهر زنجان که فاقد حریم اختصاصی است که از جمله موارد ی است که باید تدوین شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان تصریح کرد: با تصویب این ضابطه هر نوع تغییرات و اقدامات مداخله گرایانه در محدوده بافت تاریخی شهر زنجان با مجوز میراث فرهنگی صورت می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز