خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد؛

انجام روزانه ۷۰۰ مورد نمونه‌برداری کرونا در آذربایجان‌شرقی/ متاسفانه مردم فراموش کرده‌اند ویروس خطرناکی به نام کرونا وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۸۱۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: در حال حاضر روزانه به طور متوسط تعداد ۷۰۰مورد نمونه از بیماران کرونایی گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،محمدحسین صومی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: این تعداد نمونه برداری در بعضی از روزها بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ مورد در نوسان است که نسبت به روزهای اول شیوع ویروس کرونا افزایش بسیار چشم گیری دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد ۵ آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در آذربایجان شرقی فعال است، اظهار داشت: ۴ آزمایشگاه در تبریز و یک آزمایشگاه نیز در شهرستان مراغه فعال است که مناطق جنوبی استان را تحت پوشش قرار می دهد.

صومی اضافه کرد: علاوه بر مراکز آزمایشگاهی یاد شده که در حوزه مقابله با ویروس کرونا فعالیت شبانه روزی در استان دارند، کلینک های اسدآبادی، سینا و امام خمینی (ره ) در تبریز نیز وظیفه معاینه و اخذ نمونه از افراد مشکوک به کرونا را بر عهده دارند.

وی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در آذربایجان شرقی، یادآوری کرد: با توجه به افرایش نمونه برداری‌ها در روزهای اخیر و نتایج به دست آمده از آنها ۲۰ تا ۲۵ درصد نمونه ها مثبت هستند.

صومی با بیان اینکه تعداد فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در آذربایجان شرقی دیروز ۲ نفر، روز پنجشنبه گذشته پنج نفر و روز قبل از آن نیز یک نفر بود، اعلام کرد: فوتی‌ها و تعداد بستری های کرونا در استان همچنان سیر نزولی دارد.

به گفته وی تاکنون  ۸۲/۵ درصد از مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی بهبود یافته اند.

وی با تاکید بر اینکه مردم آذربایجان شرقی در صورت داشتن کم‌ترین علامت کرونا نیز به مراکز سلامت مراجعه کنند، اظهار داشت: برای تشخیص اینکه فردی به بیماری کرونا مبتلا است یا نه، بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان هزینه می‌کنیم که به همین دلیل باید علامت‌دارها به این مراکز مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط آحاد مردم، یادآوری کرد: با توجه به شرایط کنونی جامعه به نظر می‌رسد مردم فراموش کرده‌اند چیزی به اسم ویروس کرونا وجود دارد که این موضوع برای روزهای آینده بسیار خطرناک است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز