خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی خبر داد؛

۳۶۶ نفر زندانی جرایم غیرعمد در زندان های آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۸۰۹

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر تعداد ۳۶۶ نفر زندانی جرایم غیرعمد در زندان های این استان به سر می برند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،موسی خلیل‌اللهی در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: از مجموع زندانیان جرایم غیرعمد آذربایجان شرقی، تعداد چهار زندانی زن و ۳۶۲ زندانی مرد هستند که در زندان‌های استان دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند و برای آزادی آنها بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی از آزادی تعداد ۴۲۲ زندانی غیر عمد و مالی از زندان های استان در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: این افراد با کمک خیرین، نیکوکاران و ستاد دیه استان از زندان‌های استان آزاد و  به کانون گرم خانواده بازگشتند.

خلیل اللهی با بیان اینکه تعداد ۴۱۸ تن از زندانیان آزاد شده پارسال مرد و ۴ نفر نیز زندانیان زن بوده‌اند، ادامه داد: از مجموع زندانیان آزاد شده سال گذشته در آذربایجان شرقی، ۲۷۴ زندانی را محکومین مالی و ۱۵ زندانی را محکومین تصادفات غیرعمد و حوادث غیرمترقبه تشکیل داده و  همچنین ۱۳۳ زندانی نیز محکومین مهریه و نفقه بودند.

به گفته وی مبلغ ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از کمک های ویژه ستاد دیه برای آزادی این زندانیان و ۴ میلیارد تومان نیز از طریق اعطای تسهیلات بانکی و همچنین با دعوت از شکات و مذاکره با آن‌ها هم تامین شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی افزود: مبلغ ۲۴ میلیارد تومان نیز از طریق رضایت شاکیان پرونده جهت آزادی زندانیان غیرعمد سال گذشته تامین شد و یک میلیارد تومان نیز توسط خانواده مددجویان برای آزادی این زندانیان فراهم شد.

خلیل‌اللهی گفت: در آزادسازی زندانیان غیر عمد پارسال مبلغ ۹۶ میلیارد تومان نیز به صدور دادنامه اعسار توسط مراجع قضایی تامین شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز