خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری یزد:

لازمه جهش تولید توجه به بازنگری در قوانین از سوی مجلس است

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۷۴۳

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه جهش تولید در کشور الزاماتی دارد، گفت: تحقق شعار سال در گرو بهره گیری از ظرفیت نخبگان همچنین توجه به بازنگری در قوانین از سوی مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، غلامعلی دهشیری با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید گفت: نباید به این نامگذاری تنها به عنوان یک شعار اکتفا کرد بلکه عنوان جهش تولید یک برنامه راهبردی است که همه حوزه های کشور باید از این راهبرد در طول چند سال آینده بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: قریب 10 سال است که رهبری در نامگذاری عناوین سال بر حوزه اقتصاد تاکید دارند که از این بین حدود 4 سال به مقوله تولید اختصاص داده شده است.

رئیس کل دادگستری افزود: عنوان سال جهش تولید، مسیر را برای دولتمردان ترسیم کرده که تحقق آن فقط نیاز به برنامه ریزی و همت مضاعف دارد.

دهشیری با بیان اینکه جهش تولید الزاماتی دارد، افزود: تغییر تفکرها و رویکردها، افزایش باورها و خودباوری در بین مدیران و بدنه جامعه از جمله این ملزوماتی است که اگر نباشد جهش تولیدی رقم نخواهد خورد.

رئیس کل دادگستری استان یزد اظهار داشت: باید از ظرفیت ها و پتانسیل ها موجود در کشور استفاده کنیم تا اثر تحریم را کم کرده و یا از بین ببریم.

وی بر لزوم رفع موانع تولید به عنوان دومین الزام این حوزه تاکید کرد و افزود: باید موانع تولید را مرتفع کنیم به ویژه در حوزه زیرساخت ها و قوانین دست و پاگیر که از وظایف مجلس شورای اسلامی و مراجع متولی دیگر است.

دهشیری از مقابله جدی با فساد اقتصادی موجود در جامعه به عنوان سومین الزام این حوزه یاد کرد و گفت: مبارزه با فساد از  اولویت های دستگاه قضا است که در سال گذشته به خوبی در حوزه برخورد با دانه درشت ها انجام گرفت و هنوز هم ادامه دارد و در عمل هم فواید کار مشهود خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: مقابله با فساد و مفاسد کلان اقتصادی یکی از رویکردها و الزامات سال جهش تولید است که تا با آن مقابله نشود جهش تولید معنا پیدا نخواهد کرد.

وی اظهار داشت: الزام چهارم بحث تقویت شرکت های دانش بنیان است که تاکید مقام معظم رهبری بوده وخوشبختانه با تخصیص فرصت و اعتبار در بعضی از حوزه ها جواب داده است.

دهشیری با بیان اینکه یکی از راهکارهای مقابله با تحریم و جهش تولید، تقویت شرکت ها دانش بنیان و بخش های خصوصی است گفت: مدیران ارشد استان باید با تقویت سرمایه گذاری به فکر بهره گیری از ظرفیت نخبگانی باشند البته در این حوزه باید با نگاه ملی نسبت به جذب ظرفیت های نخبگانی استان فعال تر عمل کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: استفاده از ظرفیت نخبگان باید در سرلوحه کار به عنوان یکی از الزامات جهش تولید قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اصلاح نظام بانکی باید در دستور کار مجلس جدید قرار گیرد افزود: بانک‌ها باید از بنگاه اقتصادی بودن خارج شده و به عنوان حامی صنایع وارد میدان شوند.

دهشیری ابراز امیدواری کرد: با تشکیل مجلسی انقلابی در کنار قوه قضائیه انقلابی قطعا دولتمردان هم همراه می باشند و این سه ضلع اصلی کشور می توانند دست به دست هم داده و کمک کار واحدهای تولیدی باشند.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت های خالی واحدهای تولیدی تاکید کرد و گفت: قطعا در این موضوع نیاز به صورت مجوز خاص نیست همچنین برخی از واحدهای تولیدی که امکان توسعه دارند می توانیم در این راستا تلاش و این دوستان را حمایت کنیم.

وی اضافه کرد: البته با توجه به عنوان سال دستگاه قضا خود را موظف می داند از طرق مختلف در راستای حمایت های قضایی و حقوقی از واحدهای تولیدی موثر در چرخه اقتصاد کشور گام بردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز