خبرگزاری کار ایران

مدیر اداره امور عشایر استان:

عشایر قزوینی به نقاط ییلاقی کوچ می کنند

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۷۴۱

مدیر اداره امور عشایر استان قزوین گفت: همزمان با گرم شدن هوا، کوچ جمعیت عشایری استان قزوین از قشلاق به نقاط ییلاقی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، بهزاد غیاثوند اظهار کرد: کوچ عشایر استان قزوین به نقاط ییلاقی تا اوایل خرداد ماه ادامه دارد.

مدیر اداره امور عشایر استان قزوین افزود: از مهم ترین اقوام عشایری استان قزوین می توان به ایل شاهسوند و کله کوهی که در فصل کوچ بهاره از مناطقی از بویین زهرا به زرندیه در استان مرکزی کوچ می کنند و همچنین ایلات کلهر که از مناطق پایین دست طارم سفلی به ارتفاعات این منطقه کوچ می کنند، اشاره کرد.

وی با اشاره به کوچ ایلات لک و لر قزوین به عنوان دیگر جمعیت شاخص عشایری استان از طارم سفلی به کوهین،گفت: همچنین اقوام تات ساکن در شمال الموت نیز به در این فصل به جنوب گیلان کوچ می کنند و همچنین بخشی از جمعیت عشایری استان ساکن در آبیک نیز در بهار به نقاطی از طالقان و نظرآباد در استان البرز کوچ می کنند.

غیاثوند با بیان اینکه پیش بینی شده که ۳۰۰ هزار راس دام در اختیار جمعیت عشایری استان قزوین باشد،ادامه داد: با جمع بندی سرشماری جمعیت عشایری و تایید نتایج آن از سوی مرکز آمار ایران، میزان دقیق دام عشایر استان در سال جاری مشخص خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: بخشی از کوچ و انتقال دام عشایر استان قزوین به نقاط ییلاقی به شکل سنتی و بخشی نیز به شکل مکانیزه و با خودرو انجام می شود.

استان قزوین ۲ هزار و ۳۰۰ خانوار عشایری دارد که شغل اصلی آنها دامپروری (دام سبک) است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز