خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی استان خبر داد:

افزایش ۳۱ درصدی بارندگی‌های قزوین نسبت ۳۰ سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۵۶۷

میزان بارندگی‌های قزوین نسبت به دوره آماری (۳۰ سال گذشته) با افزایش ۳۱ درصدی روبرو بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مریم بهروزی، کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین با اعلام این خبر اظهار داشت: میزان بارش قزوین در سال زراعی امسال (از اول مهر پارسال تا امروز) ۳۷۲ میلیمتر بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته (اول مهر ۹۷ تا ۱۹ اردیبهشت سال ۹۸) ۲۸۴ میلیمتر به ثبت رسیده است.

به گفته وی، میزان بارندگی‌های قزوین از اول فروردین ماه سال جاری نیز ۱۶۶ میلیمتر بوده است.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی استان، خاطرنشان کرد: از امروز تا ظهر فردا (شنبه) شاهد جوی به نسبت پایدار خواهیم بود اما از اواخر وقت شنبه تا یکشنبه شب با گذر امواج در سطح منطقه روبرو خواهیم بود که پیامد آن افزایش ابر، بارش باران، رعد و برق و وزش بادهای لحظه‌ای شدید خواهیم بود.

بهروزی یادآور شد: برای روز دوشنبه هفته آینده نیز جوی به نسبت پایدار و در ارتفاعات شمال استان افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته آوج با ۶ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای شهر قزوین نیز طی این مدت ۷ تا ۱۹ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

وضعیت جوی استان قزوین را ۹ ایستگاه سینوپتیک خودکار، ۴ ایستگاه اقلیم شناسی، ۲۹ ایستگاه باران سنجی مکانیکی، ۲ ایستگاه جاده‌ای خودکار گزارش می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز