خبرگزاری کار ایران

سرپرست مدیریت بحران البرز:

زلزله تهران، استان البرز را هم لرزاند/ آماده باش نیروهای امدادی و هلال احمر

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۴۰۶

سرپرست مدیریت بحران البرز با عنوان اینکه در بامداد جمعه ۱۹ اردیبهشت، زلزله دماوند تهران، استان البرز را هم لرزاند از آماده باش نیروهای امدادی استان خبر داد.

به گزارش ایلنا محمدرضا فلاح نژاد در گفت و گو با خبرنگاران گفت: زلزله ای در ساعت ۴۸ دقیقه و ۲۱ثانیه بامداد روز جمعه ۱۹ اردیبهشت ماه جاری با قدرت ۵ و ۱ دهم ریشتر به مرکزیت دماوند در تهران، استان البرز را نیز لرزاند.

وی با عنوان اینکه مسئولان بحران استان درصدد برآورد میزان خسارات احتمالی هستند، افزود: تمام نیروهای امدادی اعم از اورژانس و هلال احمر البرز، امشب در وضعیت آماده باش خواهند بود.

فلاح نژاد در پایان گفت: با توجه به اینکه احتمال پس لرزه وجود دارد لازم است مردم با هوشیاری، نکات ایمنی را رعایت کنند.

طبق مشاهدات خبرنگار ایلنا در البرز به هنگام وقوع این زلزله، بسیاری از مردم از منازل خود خارج شده و در سطح معابر و خیابان ها، مستقر شدند.

بنا بر گزارش مقدماتی زمین‌لرزه تهران، این زلزله در مرز استانهای مازندران و تهران  - حوالی دماوند در طول جغرافیایی 52.05، عرض جغرافیایی 35.78 و در عمق 7 کیلومتری از سطح زمین به وقوع پیوست.

طبق این گزارش، نزدیک‌ترین شهرها6 کیلومتری دماوند (تهران)، 13 کیلومتری رودهن (تهران)، 16 کیلومتری بومهن (تهران) بود.

نزدیکترین مراکز استان، 58 کیلومتری تهران و 96 کیلومتری کرج گزارش شد.

این زلزله در قم، قزوین، بابل و بابلسر هم احساس شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز