خبرگزاری کار ایران

سلخوری خبر داد:

اجرای طرح پرورش جوجه‌های محلی در مناطق محروم قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۳۸۸

مدیر کارگروه اقتصاد و اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: با توجه به شعار جهش تولید، طرح پرورش جوجه‌های محلی در دهستان‌های هدف قرارگاه به منظور اشتغالزایی و رفع محرومیت اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مازیار سلخوری با اعلام این خبر افزود: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در این طرح، جوجه‌های یک روزه محلی را خریداری کرده و جهت پرورش، به مدت یک ماه به دهستان دستجرد الموت غربی انتقال می‌دهد.

وی اضافه کرد: ۲ نفر از هسته‌های جهادی جوان روستای دستجرد وظیفه پرورش جوجه‌ها را به عهده دارند تا پس از یک ماهه شدن، در بین اهالی روستاهای دهستان جهت بهره برداری از نظر تخم مرغ و گوشت توزیع نمایند.

سلخوری در ادامه گفت: در اولین مرحله اجرای این طرح، بیش از هزار عدد جوجه یک روزه خریداری شده و در روزهای آتی، با خرید دستگاه جوجه کشی و استقرار آن در دهستان زوارک الموت شرقی تا ۱۰ هزار عدد جوجه نیز تولید خواهد شد.

وی اضافه کرد: این زنجیره تولید جوجه‌های یک روزه از الموت شرقی و پرورش آن به مدت یک ماه در الموت غربی به صورت مستمر ادامه دارد.

این مسئول گفت: با اجرای این طرح در مرحله اول، برای ۲ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۱۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی خواهد شد و با ادامه این روند پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰ نفر به صورت مستقیم و مستمر و بیش از ۱۰۰ خانواده به صورت غیر مستقیم از اجرای این طرح منتفع شوند.

مدیر کارگروه اشتغال قرارگاه بیان کرد: با اجرای طرح پرورش جوجه‌های محلی علاوه بر ایجاد شغل به تولید تخم مرغ و مرغ‌های گوشتی محلی در روستا نیز کمک شایانی خواهد شد و روستاییان را از خرید این محصولات از شهر بی نیاز می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز