خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شیلات گیلان خبر داد:

گیلان بر سکوی دوم تولید خاویار پرورشی در کشور

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۳۵۳

مدیر کل شیلات گیلان گفت: گیلان بعد از استان مازندران مقام دوم تولید خاویار پرورشی را در ایران دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرکل شیلات گیلان گفت: سالانه بطور میانگین 3 هزار و 700 کیلوگرم خاویار در مزارع پرورش ماهیان خاویاری گیلان تولید می شود.

عظیم مدبری با اشاره به اینکه دوره پرورش ماهیان خاویاری و استحصال خاویار بطور میانگین 8 ماه طول می‌کشد، افزود: پارسال 3 هزار و 600 کیلوگرم خاویار پرورشی در استان تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، 41 درصد بیشتر است.

وی گفت: 900 کیلوگرم خاویار پرورشی به ارزش کیلویی 700 دلار ، پارسال به فرانسه ، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه صادر شد که 630 هزار دلار معادل 10 میلیارد تومان برای کشور ارز آوری داشت.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه 2هزار و 700 کیلو خاویار پرورشی تولید گیلان هم پارسال بطور میانگین با قیمت کیلویی 10 میلیون تومان به مصرف بازار داخلی رسید، افزود: ارزش این مقدار خاویار هم حدود 27 میلیارد  تومان بوده است.

 عظیم مدبری با اشاره به اینکه 40 درصد مزارع پرورش ماهی خاویاری در گیلان قرار دارد، گفت: از 140 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری کشور 55 مزرعه در گیلان فعالیت می‌کند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال 4 هزار و 500 کیلوگرم خاویار در این مزارع تولید شود.

وی علت افزایش تولید خاویار را تقاضای جهانی و شرایط مطلوب تولید دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز