خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور:

قزوین در جمع ۱۰ استانی که از سرانه پایین ورزشی برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۲۷۱

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ، گفت: استان قزوین جزو ۱۰ استانی است که سرانه فضای آموزشی آن پایین‌تر از سطح استانداردها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مهراله رخشانی‌مهر در بازدید از مجتمع ورزشی گل‌ها در شهر قزوین با بیان اینکه در شرایط کنونی سرانه ورزشی موجود کشور ۵.۲ دهم مترمربع و سرانه مطلوب نیز ۸.۴ دهم مترمربع تخمین زده شده، اظهار کرد: میزان فضای موجود استان در این حوزه متاسفانه ۳.۴ دهم مترمربع است که باید ضمن نگاه ویژه، اقدامات لازم در این بخش صورت پذیرد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به ساخت فضاهای آموزشی و ورزشی در مدارس تاکید و تصریح کرد: امسال بیش از یک هزار فضای سبز مصنوعی در دستور کار داریم و سال گذشته نیز ۱۸ استخر به همراه ۱۴۵ سالن ورزشی را در سطح کشور تکمیل و تحویل آموزش و پرورش دادیم.

رخشانی‌مهر ادامه داد : ۵۰ درصد اعتبارات ساخت این طرح‌ها توسط خیرین تامین و در سال‌های ۹۶ تا ۹۸ نیز خیران در امر ساخت طرح‌های ورزشی، آموزشی، کمک آموزشی، فرهنگی و تکمیل آنها مشارکت خوبی داشتند و استفاده از چنین ظرفیت‌هایی باید ادامه داشته باشد.

عسگرعلی جوانبخت مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مجتمع ورزشی گل‌های قزوین در زمینی به مساحت ۲ هکتار بنا شده، گفت: عملیات ساخت این پروژه از سال ۷۲ آغاز اما به دلیل مشکلات مالی همچنان نیمه کاره مانده و تاکنون نیز ۱۰۰ میلیارد ریال برای این مجتمع هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اظهار کرد: مجتمع ورزشی گل‌ها در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی برخوردار بوده و برای تکمیل و راه اندازی آن به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیازمند است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه سفر خود به استان قزوین از دبستان صادقیان پونک با ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع زیربنا و با ظرفیت ۸۴۰ دانش‌آموز که توسط ابوالقاسم صادقیان و حاج احمد حاج فتحعلی از خیران مدرسه ساز قزوینی احداث شده بود، بازدید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز