خبرگزاری کار ایران

مشکلی که فراموش شده است؛

معلولان و چالش‌های مناسب سازی اماکن عمومی دامغان

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۲۷۰

مناسب‌سازی محیط شهری و مسکونی برای جانبازان و معلولان و لزوم معرفی منطقه بی‌مانع برای تردد معلولان مسئله‌ای است که به فراموشی سپرده شده است و گاهی اوقات به بهانه اینکه اماکن عمومی همچون بانک و .. «خصوصی شده است» از مناسب‌سازی آن امتناع می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مناسب‌سازی محیط و معابر شهری، اشتغال، آموزش، مسکن و ... از جمله مشکلاتی است که معلولان با آن روبرو هستند و در همین راستا نیز سازمان بهزیستی اقداماتی انجام داده اما باز هم پاسخگوی تمامی نیازهای این قشر نیست.

معلولیت به مثابه یک محدودیت، پدیده‌‌ای است اجتماعی و بخش جداناپذیر از زندگی‌بشری اما متولیان دولتی و دست اندرکار گاها با صرف هزینه های ناچیز و اندک می توانند از بار مشکلاتی که بر این قشر جامعه تحمیل شده بکاهند .

در همین راستا و متعاقب اظهار گلایه یکی از معلولان جسمی و حرکتی دامغان بابت عدم مناسب سازی بعضی از نقاط شهری و بویژه بانک شهر شعبه دامغان که در محوطه شهرداری دامغان مستقر است مشکلاتی را برای مراجه کننده گان معلول و کهنسال بوجود آورده است.

محمود باقرنژاد از معلولین جسمی حرکتی دامغان و قهرمان پارا المپیک در رشته تیر اندازی به خبرنگار ایلنا گفت: 16 اردیبهشت‌ماه جهت انجام امورات بانکی به بانک شهر مراجعه کردم که با پله های جلوی درب ورودی بانک مواجه شدم و همراه خودم را جهت انجام کار به بانک فرستادم و رئیس شعبه بانک شهر موافقت نکردند. 

وی ادامه داد: هیچ کدام از کارمندان این بانک نیز مراجعه نکردند در صورتی که قبلا به دلیل عدم مناسب سازی، امورات بانکی ام با همکاری کارکنان جلوی بانک انجام می‌شد.

محمد جواد فرحزاد رئیس بانک شهر شعبه دامغان در این باره اظهار داشت: ساختمان بانک متعلق به شهرداری بوده و مناسب سازی آن و ایجاد رمپ ویژه جانبازان و معلولان از حدود اختیارات ما خارج است.

وی تصریح کرد: تاکنون به کرات بنده و سایر کارکنان بانک نهایت همکاری را با این قشر از جامعه و فرد مورد نظر داشتیم هر چند وظیفه ای برای انجام امور بانکی خارج از محیط بانک نداریم.

رئیس بانک شهر دامغان بیان کرد: معلولان و جانبازان جهت سهولت در انجام کارهای اداری و بانکی خود می‌توانند وکیل رسمی و محضری انتخاب کنند تا در بعضی موارد که امکان حضور کارمندان در بیرون از محیط کار وجود ندارد دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز