خبرگزاری کار ایران

کامیاب خبر داد:

پرونده ثبتی برای ۱۳ اثر تاریخی شهرستان رشتخوار تدوین شد

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۲۳۷

مدیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رشتخوار از تهیه و تدوین پرونده ۱۳ اثر تاریخی شهرستان برای ثبت در فهرست آثار ملی خبر داد.

​به گزارش ایلنا از مشهد، کاظم کامیاب در این خصوص افزود: فرآیند ثبت 10 اثر تاریخی شهرستان انجام و پرونده ثبتی آنها تشکیل و توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی برای وزارتخانه ارسال شده است.

وی درباره جزئیات مجموعه آثاری که پرونده آنها تهیه و برای اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارسال شده است، اظهار کرد: از این تعداد پرونده هفت اثر مربوط به محوطه های تاریخی، سه اثر مربوط به بناهای تاریخی از جمله یک حمام تاریخی، یک خانه تاریخی و یک آب انبار و دو اثر ناملموس(معنوی) و یک اثر طبیعی است.

کامیاب اظهار کرد: پرونده ثبتی یک اثر طبیعی شهرستان شامل درختان سرو امامزاده میرقوام الدین نوق تهیه شده است.

وی افزود: پرونده ثبتی 2 اثر ناملموس شهرستان شامل بازی بومی کلاه نمدی کریم آباد و پخت نان کاجیره به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی ارسال شده است.

او تصریح کرد: از 13 پرونده ای که تهیه شده 7 مورد مربوط به بخش مرکزی و 6 مورد دیگر مربوط به بخش جنگل شهرستان رشتخوار است.

کامیاب با اشاره به روند ثبت آثار تاریخی شهرستان نیز گفت : تاکنون 21 اثر تاریخی شهرستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است که مسجد جامع رشتخوار، محوطه تاریخی جیزد و خانه تاریخی قرائی از جمله مهمترین آثار ثبت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز