خبرگزاری کار ایران

با گذشت خانواده مقتول صورت گرفت؛

بخشش محکوم به اعدام سراوانی پای چوبه دار

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۱۸۴

دادستان و رئیس واحد اجرای احکام کیفری سراوان گفت: با پیگیری شبانه روزی و تلاش همکاران قضایی و اداری واحد اجرای احکام کیفری این دادسرا ، یک فقره پرونده قتل عمد در سراوان منتهی به سازش شد و فرد قاتل از مجازات حتمی قصاص رهایی یافت.

به گزارش ایلنا، عباس عزیزی اظهار داشت: در تاریخ دوم مهرماه سال 97 در شهرستان سراوان بر اثر اختلافات خانوادگی یک فقره قتل عمد رخ داد که پس از تحقیقات به عمل آمده، فرد مرتکب قتل عمد شناسایی و در تاریخ هجدهم مهرماه همان سال در فاصله زمانی اندک دستگیر می‌شود.

وی افزود: در جریان رسیدگی قاتل به بزه انتسابی اقرار و از وقوع این جنایت ابراز ندامت و پشیمانی می‌کند و در نهایت پس از تکمیل روند رسیدگی قضایی به پرونده فوق ، نامبرده محکوم به قصاص شد و حکم صادره نیز در دیوان محترم عالی کشور مورد تایید قرار گرفت.

رئیس واحد اجرای احکام کیفری دادسرای سراوان ادامه داد: پس از تایید حکم قصاص و وصول پرونده در تاریخ دهم دی ماه سال 98 به این دادسرا، با پیگیری همکاران ما در واحد اجرای احکام کیفری اعم از دادیار و همکاران اداری شعبه ، در جهت دعوت اولیای دم مقتول به سازش و بخشش محکوم علیه نهایتا در مورخ شانزدهم همین ماه، اولیای دم فرد مقتول با حضور در واحد اجرای احکام کیفری دادسرای سراوان، با عنایت به اینکه در ماه رحمت الهی رمضان قرار داریم، ضمن اعلام رضایت و گذشت بی‌قید و شرط خود از اجرای قصاص ، از دریافت دیه مقتول نیز انصراف دادند و بزرگواری و کرامت خود را در حد اعلی ابراز داشتند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی سراوان در ادامه از همکاران قضایی و اداری واحد اجرای احکام کیفری ، بابت تلاش‌های بی دریغ و همچنین و اولیای دم مقتول که به حرمت ماه مبارک رمضان ، چنین بزرگوارانه اقدام به بخشش محکوم علیه بدون دریافت دیه ، کردند، قدرانی و تشکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز