خبرگزاری کار ایران

رئیس پارک علم و فناوری استان خبرداد:

بررسی ۱۸ طرح مربوط به کرونا در پارک علم و فناوری قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۱۶۸

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین از بررسی ۱۸ طرح و انتخاب ایده‌های برتر از ۱۲ تیم مربوط به فراخوان مواجه با کرونا در پارک علم و فناوری قزوین خبرداد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مصطفی مافی با اعلام این خبر گفت: پارک علم و فناوری قزوین جهت حمایت از ایده‌های فناورانه در مواجه با کرونا یک فراخوان منتشر کرد که در نهایت ۱۸ طرح در این زمینه به پارک واصل شد.

وی اضافه کرد: این طرح‌ها در حوزه‌های تولید مواد ضدعفونی کننده نوین، تولید اقلام مورد نیاز بهداشتی، تجهیزات رفع آلودگی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته، تولید داروی رفع ویروس کرونا، صنایع خلاق و کسب و کارهای برخط و رفع نیازهای اساسی مردم بودند.

مافی افزود: داوری این طرح‌ها با حضور داوران تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی، پارک علم و فناوری، مشاور تجاری سازی و مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد و صاحبان ایده‌ها در مدت پنج دقیقه به ارائه توضیحات در خصوص ایده یا محصول خود پرداختند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اضافه کرد: همچنین صاحبان این طرح‌ها نقش ایده خود را در دوران کرونا و پساکرونا تشریح کردند و به پرسش‌های داوران پاسخ دادند.

این مسئول ادامه داد : پس از جمع بندی نظرات داوران، طرح‌هایی که قابلیت حمایت داشتند انتخاب شدند تا اقدامات آتی در خصوص آنها اجرا گردد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این پارک برای مقابله با کرونا افزود: به دنبال شیوع این ویروس موفق شدیم با حمایت‌های معاونت غذا و دارو و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پنج شرکت دانش بنیان را در تولید محلول ضدعفونی کننده الکلی و غیرالکلی وارد کنیم.

مافی اضافه کرد: با این اقدام به عنوان تنها پارک علم و فناوری کشور که بیشترین تولید محلول ضدعفونی کننده غیرالکلی را داشته است معرفی شدیم و از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز مورد تجلیل قرار گرفتیم.

 رئیس پارک علم و فناوری استان بیان کرد: هم اکنون بازار در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده اشباع شده است و پارک نیز با تغییر سیاست کاری خود به سمت تولید سامانه‌های ضدعفونی کننده، تونل تمام اتوماتیک ضدعفونی کننده مجهز به واحد ضدعفونی کننده کف کفش و دستگاه ضدعفونی کننده تبلت، موبایل، چک و پول و حمایت از ایده‌های فنارانه در این زمینه حرکت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز