خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون استان:

مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون در قزوین ۳۰ درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۱۴۴

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: پس از شیوع کرونا، آمار مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون در استان قزوین حدود ۳۰ درصد کاهش یافته در حالی که نیاز بیماران به خون و فرآورده های آن دائمی و مستمر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مهدی اکبری با اعلام این خبر اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون به وضع بحرانی در خصوص ذخایر خونی نرسیده ایم اما کاهش مراجعه برای اهدای خون در کشور و همچنین استان به دنبال شیوع کرونا نگران کننده است بنابراین از مردم خیراندیش قزوین دعوت می‌کنیم تا با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون استان در شهرهای قزوین و تاکستان به یاری بیماران بشتابند.

مدیرکل انتقال خون قزوین با بیان اینکه هر مورد اهدای خون می‌تواند به نجات جان سه انسان بیمار بیانجامد، افزود: بررسی‌های به عمل آمده پزشکی نشان می دهد هیچ ارتباطی بین اهدای خون و ابتلا به ویروس کرونا وجود ندارد.

وی با بیان اینکه فاصله گذاری اجتماعی و همه تمهیدات بهداشتی و پروتکل های لازم در این خصوص در مراکز انتقال خون قزوین رعایت می شود،اظهار داشت: در بدو ورود به این مراکز میاع ضدعفونی کننده برای پاک شدن کفش ها و همچنین دست ها تعبیه شده و تب سنجی انجام می شود و اجازه پذیرش افراد با وضع مشکوک داده نمی شود.

اکبری ادامه داد: محیط معاینه و سالن های انتظار و خون گیری از جمله تخت های اهدا و پذیرایی به طور مستمر ضدعفونی می شوند و همه تجهیزات مصرفی در این خصوص یکبار مصرف، بهداشتی و استریل شده هستند.

این مسئول بیان کرد: در اتاق معاینه پزشک، فرد متقاضی اهدای خون به طور کامل معاینه می شود و در صورتی که مشکوک به بیماری باشد به مدت یک ماه از خون دادن معاف می شود.

61 درصد اهداکنندگان خون در استان قزوین معادل ۱۸ هزار نفر اهداکننده مستمر هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز