خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان:

جشنواره رضوی فرصتی برای تامین اوقات در خانه ماندن است/ بیش از 5 هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۰۶۹

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و در خانه ماندن اکثر دانش آموزان، جشنواره کتابخوانی رضوی فرصت بسیار مناسبی به وجود آورده تا گروه های مختلف سنی با شرکت در این جشنواره اوقات فراغت خود را پر کنند.

فاطمه محمدبیگی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: به دلیل شرایط بحرانی ناشی از ویروس کرونا و تعطیلی اضطراری کتابخانه ها و برای قطع زنجیره انتقال این ویروس که در تمام دنیا ماندن در خانه توصیه شده ولی مطالعه و کتابخوانی به هیچ وجه تعطیل نیست، لذا در این شرایط و برای آشنایی با سیره ائمه معصومین علیه السلام و پر کردن اوقات فراغت یکی از برنامه های ملی "جشنواره رضوی" است که برای سنین مختلف و به صورت مکتوب و الکترونیکی و به شیوه های فردی و گروهی و خانوادگی تدارک دیده شده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان افزود: با توجه به شرایط فعلی پیش آمده و حضور همه افراد خانواده در کنار هم در مدت زمان بیشتر و امکان شرکت در این مسابقات در بستر فضای مجازی و به صورت الکترونیکی پیشنهاد می شود علاقمندان به سامانه جشنواره رضوی مراجعه و در مسابقات متنوع آن شرکت و از جوایز ارزنده آن بهره مند شوند.

محمدبیگی ادامه داد: گروه‌های مختلف سنی می‌توانند در این ایام با حضور در جشنواره کتابخوانی رضوی، ضمن پر کردن بهینه اوقات فراغت، از این فرصت بهترین استفاده را برای ارتقای سطح کیفی و کمی مطالعات مذهبی و آشنایی با سیره حضرت امام رضا(ع)، حضرت امام هادی(ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) ببرند.

وی بیان کرد:  جشنواره کتابخوانی رضوی در سه بخش فردی، گروهی، خانوادگی و در دو بستر مکتوب و الکترونیک برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط با این بخش، به صورت فردی، گروهی یا خانوادگی، در دو شیوه مکتوب و الکترونیکی در جشنواره شرکت کنند.

به گفته این مسئول، 12 کتاب در سه رده سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال معرفی شده که بر این اساس در رده کودک (۴ تا ۱۲ سال) کتاب‌های گنبد خورشید ، زندگی حضرت معصومه سلام‌الله علیها و همچنین در بخش ویژه این رده سنی، کتاب  ده قصه از امام هادی علیه‌السلام برای بچه‌ها معرفی شده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بیان کرد: در رده سنی نوجوان (۱۳ تا ۱۷ سال) نیز آثاری با عناوین ستاره من: چهل قصه از زندگی امام رضا علیه‌السلام ، نشانه‌ها : قصه‌هایی از زندگی امام رضا علیه‌السلام همچنین در بخش ویژه این رده سنی کتاب مژده گل: داستان هایی از زندگی امام هادی علیه‌السلام معرفی شده است.

محمدبیگی اضافه کرد: در رده سنی جوان و بزرگسال (۱۸ سال به بالا) شش کتاب امام رضا علیه‌السلام (تاریخ و سیره) ، امام رضا علیه‌السلام و ایران، برمدار آفتاب: ترسیم زندگی بر مدار حیات رضوی ، شاهچراغ علیه السلام در بخش ویژه این رده سنی نیز کتاب‌های خورشید رهنمای: پژوهشی در زندگانی و سیره امام هادی علیه‌السلام و حکمت‌های نقوی: ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام هادی علیه‌السلام معرفی شده است.

وی یادآور شد: برای شرکت در بخش الکترونیک به سایت سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی www.samakpl.ir  و یا سایت جشنواره رضوی www.razavi.iranpl.ir مراجعه نمایند.

این مسئول، هدف از برگزاری جشنواره رضوی را اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین علیهم‌السلام، به‌ویژه حضرت امام رضا علیه‌السلام اعلام کرد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان عنوان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تا ۹ خرداد ۱۳۹۹ فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. علاقمندان می‌توانند با مراجعه به آدرس‌های www.samakpl.ir یا www.razavi.iranpl.ir  برای دریافت فایل کتاب‌ها اقدام کنند.

محمدبیگی گفت: جشنواره رضوی در همه استان ها، فرصت را برای کشور به وجود آورده تا مشتاقان و علاقه مندان به امام هشتم در سراسر کشور بتوانند فعالیت هایی در سیره رضوی داشته باشند که تا کنون بیش از ۵۰۰۰ نفر  در این جشنواره شرکت کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز