خبرگزاری کار ایران

جشنواره "هدف" با هدف ترویج اخلاق حرفه‌ای و روحیه پهلوانی در ورزش برگزار میشود/اختتامیه این جشنواره بعد از شکست کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۹۴۲

نخستین جشنواره انتخاب برترین‌های ورزشی استان آذربایجان‌شرقی در سال ۹۸، تحت عنوان «هدف» به همت مؤسسه رسانه ورزش، در تبریز برگزار می‌شود

 به گزارش خبرنگار ایلنا،شهرام دبیری اسکویی رئیس شورای سیاست‌گذاری نخستین جشنواره انتخاب برترین‌های ورزشی استان، در آیین رونمایی از پوستر و نشست خبری این جشنواره گفت: انتخاب برترین ورزشکاران استان در مقیاس کوچکتر قبلا اتفاق افتاده بود، ولی جشنواره «هدف» در سطحی بالاتر برگزار می‌شود که هدف آن تقدیر از ورزشکاران، مدال‌آوران،ورزشکاران اخلاق‌مدار، مربیان برتر، پدیده‌های ورزشی استان و پیشکسوتانی است که سال‌ها در این شهر زحمت کشیده‌ و در توسعه ورزش استان کوشا بوده‌اند.

او ادامه داد: ایجاد انگیزه و تشویق بقیه ورزشکاران به ورزش قهرمانی و اخلاق ورزشی از دیگر اهداف این جشنواره تعیین شده که مجری آن مؤسسه رسانه ورزش است.

دبیری با اشاره به نحوه انتخاب افراد در این جشنواره اظهار داشت: برنامه‌ریز ی ها به نحوی است که انتخاب‌ها به صورت ضابطه‌مند باشد و ۵۱ هیئت ورزشی نفرات برتر خود را بدون اعمال سلیقه شخصی انتخاب کنند و بخشی از انتخاب‌ها نیز توسط مردم صورت می‌گیرد که مکانیزم عمل آن اعلام می‌شود.

او اظهار امیدواری کرد که برگزاری این جشنواره بتواند در ارتقای ورزش استان نقش اساسی ایفا کند.

دبیر اجرائی این جشنواره نیز تعامل و همکاری در زمینه ورزش و فرهنگ را مهم ارزیابی کرده و یادآور شد: شورای شهر تبریز چندین طرح در حمایت از ورزشکاران و استعدادهای ورزشی استان دارد که با همدلی عمومی مردم و تشکل‌های مردم‌نهاد، و تصویب آنها در صحن شورا، اجرایی می‌شود.

سعید نیکوخصلت حمایت از ورزش و فرهنگ و هنر را وظیفه شهرداری و شورای شهر معرفی کرده و تأکید کرد: شهرداری یک سری وظایفی در خصوص حمایت از ورزشکاران، هنرمندان، و اهالی فرهنگ را دارد و سال‌های سال این مقوله را در دستور کار قرار داده است که بر اساس آن بهترین نقاشان، بهترین موزیسین‌ها، بهترین قاریان قرآن و الی آخر را مورد تجلیل قرار می‌دهیم .

معاون ورزشی مدیرکل اداره ورزش و جوانان نیز الگوسازی در بین جوانان را دستاورد این جشنواره دانسته و خاطرنشان کرد: الگوسازی بین جوانان می‌تواند یکی از دستاوردهای این جشنواره باشد و قطع به یقین حضور ورزشکاران مختلف و پیشکسوتان موجب جذب بیشمار جوانان در امر ورزش قهرمانی می‌شود و از سوی دیگر نشاط اجتماعی نیز به همراه خواهد داشت.

فبروزی، ضمن قدردانی از شهرداری و شورای شهر ادامه داد: به دلیل اهمیت موضوع ورزش، شورای شهر و شهرداری پای کار هستند و مطمئنا کم و کاستی ‌هایی در این برنامه به خاطر اولین دوره بودن آن خواهیم داشت.

مدیرعامل مؤسسه رسانه ورزش تبریز نیز در این آیین گفت: این جشنواره برای نخستین بار توسط یک موسسه خصوصی و با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی، شهرداری و شورای شهر تبریز برگزار می‌شود.

محمود نصیرپور، با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره انتخاب برترین‌های ورزش آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: ترویج بیش از پیش اخلاق حرفه‌ای و روحیه پهلوانی در ورزش، اشاعه ارزش‌ها و باورهای فرهنگی، بسترسازی برای معرفی و شناساندن ورزشکاران جوان و جویای نام، تکریم قهرمانان و ورزشکاران موفق و ایجاد بستر مناسب برای ترغیب و تشویق نوجوانان و جوانان به ورزش از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

او در خصوص زمان برگزاری اختتامیه جشنواره، یادآور شد: با توجه به شرایط فعلی که همه چیز تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است، اختتامیه این جشنواره در اولین فرصت مناسب و با صلاحدید اعضای شورای سیاستگذاری برگزار خواهد شد و پیش بینی می کنیم پس از چند ماه درگیری مردم با موضوع ویروس کرونا، یک اختتامیه جذاب در راستای ایجاد نشاط اجتماعی برگزار کنیم.

در پایان این مراسم از پوستر جشنواره انتخاب برترین‌های ورزشی استان در سال ۹۸ نیز رونمایی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز