خبرگزاری کار ایران

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان:

30 هزار تن زیتون در قزوین برداشت می شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۸۹۶

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری پیش بینی می شود ۳۰ هزار تن محصول از باغ های زیتون استان قزوین برداشت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مجید اسماعیلی اظهار کرد: اصلاح و سرشاخه کاری باغ های سنتی زیتون موجب افزایش عملکرد این محصول خواهد شد که امسال بر روی ۲۷ هزار اصله درخت در حال انجام است.

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان افزود: امسال پیش بینی می شود ۳۰ هزار تن محصول از باغ های زیتون استان قزوین برداشت شود که نسبت به سال گذشته سه هزار تن بیشتر است که البته تحقق این مهم نیازمند مقابله مناسب با آفات، تغذیه مناسب، هرس و اصلاح باغات است.

وی ادامه داد: با همکاری باغداران و اداره حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قزوین امسال نیز مانند سال های اخیر مقابله برای پیشگیری از آفت مگس زیتون با جدیت در باغ های این محصول انجام خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: توسعه کشت زیتون در اراضی شیب دار یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در حوزه باغبانی با استفاده از حقابه های تخصیص یافته از وزارت نیرو است که در این خصوص سالانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هکتار در نظر گرفته شده است.

استان قزوین دارای ۹۵۰۰ هکتار باغ زیتون است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز