خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز مطرح کرد:

شیراز شهر مهد دانایی دوران‌ها است

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۷۷۳

شهردار شیراز، این شهر را مهد دانایی دوران‌ها ذکر و گفت: شیراز دیروز به کتابخانه عضدی‌اش می بالید و امروز با افتخار، پایتخت کتاب ایران زمین است تا مسیر دانش را از مدرسه‌های تاریخی به دانشگاه‌های معتبرش امتداد بخشد.

به گزارش ایلنا، حیدر اسکندرپور در آیین گرامیداشت روز شیراز گفت: اردیبهشت به میانه راه که می‌رسد، تقویم جلالی ایران به احترام شیراز کلاه از سر بر می‌دارد، چرا که شیراز را به اردیبهشت و اردیبهشت را به شیراز می‌شناسند.

وی افزود: شهر شیراز، شهر راز و نیاز، شعر و ادب و مهد اندیشه‌های عارفانه و عاشقانه‌هاست که تاریخی بی‌وقفه از فرهنگ، هنر و زیبایی را در خود جای داده است.

شهردار شیراز با بیان اینکه شیراز، شهر عاشقان خاندان ولایت، سومین حرم اهل بیت(ع)، آرامگاه شاهچراغ است که چون نگینی سبز بر تاریخ و فرهنگ این شهر می‌درخشد، خاطرنشان کرد: امروز بر خود می‌بالم که از سرزمینی با شما سخن می‌گویم که چون مادری مهربان، تمدن کهن ایران را از تپه پوستچی، قصر ابونصر و نگاره‌های برم دلک روی دست گرفته است؛ شهری که خاستگاه حکمت متعالی ملاصدرا و مکتب نگارگری و خوشنویسی است؛ زادگاه عرفان منصور حلاج و شیخ روزبهان و اندیشگاه سعدی شیرین سخن و لسان الغیب خوش الحان است.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: اگر دیروز سیل مهربانی مردمان شیراز، سیلاب دشواری‌های زمانه را با خود برد، امروز دستان پرمهر خدمتگزارانش در تب و تاب جدال با رنج جهانی، دوش به دوش مدافعان سلامت سرزمینمان ایران، پیشتاز استقامت و مبارزه است.

اسکندرپور ادامه داد: شیراز شهری است که در آن اعتدال، مدارا و تدبیر را از حافظ، تساهل، نوعدوستی و همدلی را از سعدی آموخته‌ایم؛ از هفت رنگ کاشی‌های مسجد نصیرش تا خدای خانه مسجد عتیق، از قد رعنای سرونازهایش تا نگارگری خیال انگیز عمارت‌های تاریخی و باشکوه، از نجوای عارفان، در دل کوه‌های استوراش تا ترنم عشق در حرم روح نواز شاهچراغ(ع)، شیراز شاه بیت غزل زیبایی است.

شهردار شیراز گفت: در چنین شهری باید انسان و انسانیت نقطه پرگار تمام رویدادها باشد به کالبد سیمایی شهر؛ روح لطیف فرهنگ دمیده شود تا همچون مردمانش لطیف و معتدل باقی بماند.

اسکندرپور افزود: در هفته نکوداشت شیراز در ماه نزول قرآن و استجابت دعا، از خداوند مهربان سلامتی و بهروزی را برای شهروندان شهرم و همه مردم ایران و جهان آرزو می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز