خبرگزاری کار ایران

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان خبر داد؛

آغاز اصلاح باغ‌های سنتی زیتون در گیلان

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۷۳۵

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان از آغاز اصلاح باغ های سنتی زیتون در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت،مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان گفت: این طرح با پیوند 4 هزار اصله درخت زیتون و تغییر ارقام کم بازده و غیراقتصادی به ارقام پربازده و اصلاح شده اجرا می شود.  

منوچهر پارسافر هدف از اجرای این طرح را بهبود وضعیت تولید زیتون و افزایش درآمد باغداران عنوان کرد و افزود : در این طرح، از رقم بومی زرد به عنوان رقم 2 منظوره ، سازگار و با سال آوری بیشتر ، ارقام آربیکن ، کرونایکی به عنوان ارقام روغنی، پربار و زود بازده به همراه رقم مانزالینا که یک رقم کنسروی مطلوب و بازار پسند است ، استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: پارسال 17 هزار و 550 تن زیتون در گیلان تولید شد که 55 درصد آن برای روغن‌گیری و 45 درصد بقیه هم برای تهیه کنسرو استفاده شد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان گفت : 20 هکتار از باغ های سنتی زیتون رودبار ، نخستین بار در کشور، با کشت نهال جدید بازسازی شد. 

منوچهر پارسافر افزود: در این طرح، درختان قدیمی زیتون هم از ریشه کنده و به جای آن نهال ارقام جدید که قابلیت تولید بالاتر و با کیفیتی دارند جایگزین شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز