خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبرداد:

دهگلان تنها شهرستان دارای وضعیت سفید در استان

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۶۸۵

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در کردستان، فقط «دهگلان» در وضعیت سفید است و سایر شهرها در وضعیت زرد و قرمز قرار دارند.

به گزارش ایلنا، ابراهیم قادری اظهار کرد: در استان کردستان فقط دهگلان در وضعیت سفید است و سایر شهرها وضعیت زرد یا قرمز دارند.

وی با بیان اینکه وضعیت سفید نشان‌دهنده کم‌بودن تعداد بستری‌های ناشی از ویروس کرونا به نسبت جمعیت است، افزود: این امر نشان‌دهنده کم بودن خطر نیست.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بر استمرار رعایت فاصله فیزیکی و اصول بهداشتی فردی تا قطع زنجیره این ویروس تاکید کرد.

قادری خطاب به شهروندان تصریح کرد: همه اقشار جامعه خصوصا افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، قلبی عروقی، ریوی، کلیوی، چاقی و افراد مسن از خود مراقبت کنند و در اماکن پرتجمع حاضر نشوند.

وی با اشاره به خطر آغاز موج دوم شیوع در استان گفت: سرعت گسترش این بیماری چون قابل پیش‌بینی نیست، موج دوم اگر اتفاق افتد سرعت اپیدمی فوق‌العاده گسترده‌تر می‌شود چرا که رفتار این ویروس قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توان ریسک کرد.

قادری افزود: روند عادی‌سازی شرایط در اماکن، معابر و سطح شهر و بی‌اهمیتی از سوی مردم نسبت به قرنطینگی، به دلیل پیچیدگی و فعال‌بودن این ویروس، منشأ مشکلات عمده‌ای خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز