خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

روزانه ۲۵۰ کیلوگرم نقره ساچمه ای در مشهد مصرف می‌شود/ ظرفیت بالای استان در حوزه نقره

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۴۵۸

رئیس‌کمیسیون سازندگان زیورآلات اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر و نقره مشهد گفت: طبق آمار رسمی در مشهد روزانه ۲۵۰ کیلوگرم نقره ساچمه ای مصرف می شود و به این معنی است که‌ بیش از این مقدار کار تولید می شود و این آمار نشان دهنده ظرفیت بالای مشهد در حوزه نقره است.

مهدی لوحی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در مشهد، در حاشیه کارگروه تخصصی بررسی ابعاد توسعه آموزش طراحی صنعت طلا و جواهر که با حضور تعدادی از مسئولان و کارشناسان مربوطه و به میزبانی معین اقتصادی شهرستان مشهد گفت: خوشحالم که شهرداری مشهدبه عنوان معین اقتصادی شهرستان مشهد در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام‌ جهش تولید نامگذاری شده به این صنف بزرگ و اشتغال و ارزش آفرین توجه کرده و مسائل و دغدغه های ما را با جدیت پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به برخی از مسائل و مشکلات حوزه طلاوجواهر، افزود: تولیدکننده وقتی کالا را تولید می کند به بازار مصرف نیاز دارد و بخشی از این بازار را صادرات شامل می شود که درحال حاظر برای صادرات طلا و نقره تا 150 گرم را برای خروج از کشور مجوز داریم که ارزش این مقدار نقره حدود سه میلیون تومان است، در صورتی که یک کیلو زعفران اکنون بین 12 تا 15 میلیون تومان قیمت دارد .

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا درخواست داده ایم که 150 گرم صادرات به 3 کیلوگرم افزایش یابد و با توجه به اینکه ما مهد تولید نقره در منطقه هستیم ، هر مسافری که از حوزه خلیج فارس به ایران می آید و قصد خروج دارد بتواند میزان سه کیلوگرم نقره را به همراه خود به کشور مقصد ببرد که اگر به میزان روزانه 30 کیلوگرم صادرات نقره داشته باشیم برای 50 نفر اشتغال ایجاد شده است.

لوحی با اشاره به اینکه متاسفانه بین دستگاه های متولی همگرایی وجود ندارد، گفت: هیچ دستگاهی برای پاسخ به این درخواست مشخص نشده است ، اما این مشخص است که متولی این کار خارج از استان قرار دارد و در همین راستا لازم است استاندار محترم شخصا اقدام کند چون بحث تولید نقره کشور که مورد پسند کشورهای حوزه خلیج فارس است فقط در مشهد انجام می شود، زیرا فرهنگ آنها را شناسایی کرده و مطابق نیاز این افراد نقره را تولید می کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت تولید نقره در مشهد گفت: طبق آمار رسمی در مشهد روزانه 250 کیلوگرم نقره ساچمه‌ای مصرف می شود و به این بدان معناست که‌ بیش از این مقدار کار تولید می‌شود و این آمار نشان دهنده ظرفیت بالای مشهد است که این تولیدات نیاز به بازار مصرف دارد و باید جایی برای عرضه داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز