خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی مطرح کرد؛

تاسیسات گردشگری خراسان رضوی با وجود تعطیلی تعدیل نیرو نکرده اند

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۴۴۹

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در حالی که اصناف و مشاغل مختلف بیش از 40 هزار نفر نیرو را به دلیل کرونا تعدیل کرده اند اما تاسیسات گردشگری خراسان رضوی با وجود تعطیلی، تعدیل نیرو نکرده‌اند.

به گزارش ایلنا از مشهد، ابوالفضل مکرمی‌فر در شانزدهمین جلسه کمیته زیارتی، گردشگری و اماکن اقامتی ستاد کرونا استان با بیان این مطلب افزود: با پایان شیوع کرونا و عادی شدن شرایط موجی از سفرها به مشهد سرازیر خواهد شد و کسب و کار مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری رونق خواهد گرفت.

وی گفت: امیدواریم با رونق دوباره سفرها بخشی از خسارت‌ها جبران شود. 

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی نیز گفت: تمامی مدیران مراکز اقامتی جامعه حرفه ای هتل‌داران، جامعه هتل آپارتمان داران ،اقامتگاه های بوم گردی، مهمانپذیران و.... در تمام روزها و هفته‌‌هایی که استان با ویروس کرونا درگیر بوده است، براساس مصوبات ستاد مقابله با کروناب استان با تعطیلی اماکن اقامتی در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ، کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشتند.

محمد صادق براتی گفت: از نخستین روزها و دقایقی که بحث شیوع کرونا در مشهدمقدس و استان خراسان رضوی جدی شد تمامی دستگاه‌ها و نهادها بلافاصله پای کار آمدند تا میزان آسیب ناشی از این ویروس را به حداقل برسانند.

وی افزود: مدیران و متصدیان مراکز واماکن اقامتی استان نیز در همین راستا پای کار آمدند و اعلام کردند مسئله سلامت زائر و مسافر برای آنان اولویت بیشتری دارد و در این شرایط از پذیرش مسافران معذور هستند.

وی ادامه داد: با وجود این که هتل ها در این ایام انتظار چنین اتفاقاتی را نداشتند اما تمام برنامه‌ها را براساس تصمیمات گرفته شده در راستای پیشگیری و مبارزه با کرونا اجرا کردند و ضمن پیروی از ابلاغیه های ستاد پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، به صورت داوطلبانه حدود ۸ هزار تخت نقاهتگاهی را برای اسکان بیماران آماده و در اختیار ستاد گذاشتند و نشان دادند که بدون هیچ چشم داشتی سلامت مردم و جامعه را در اولویت برنامه هایشان قرار داده اند.

براتی تصریح کرد: با توجه به اینکه این مدت شرایط سخت و طاقت‌فرسایی برای مردم و هتلداران بوده و شیوع ویروس کرونا گردشگری استان خراسان‌رضوی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است اما ضروریست فعالان حوزه گردشگری با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری برنامه های مدونی را برای دوران پسا کرونا آماده نمایند تا انشالله با پایان یافتن این بیماری ضمن جبران شرایط گذشته آماده پذیرایی از زائران و مسافران در مشهد و استان باشیم. 

همچنین یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: دستورالعمل جدیدی از وزارت به استان ابلاغ شده که برخی از مراکز اقامتی با رعایت این دستورالعمل خدمات ارائه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز