خبرگزاری کار ایران

در دیدار دریایی با دادستان مرکز استان مطرح شد؛

حمایت همه جابنه از شیلات هرمزگان در برخورد با صید غیرمجاز / هر فردی که در دریا اقدام به صید می‌کند صیاد نیست

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۳۷۴

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان به همراه فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان،سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان و مسئول حقوقی شیلات هرمزگان با دادستان مرکز استان دیدار کردند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، عبدالرسول دریایی در این دیدار با اشاره به اینکه استان هرمزگان با برخورداری از بیش ۳۲هزار نفر صیاد و بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی سنتی و صنعتی به عنوان قطب صید و صیادی کشور مطرح است، تصریح کرد: ظرفیت های بی بدیل شیلات هرمزگان و ضرورت ارتقاء بهره برداری  از این ظرفیت ها نیازمند توجه ویژه ای به این حوزه است.

وی بیان کرد: خوشبختانه دریابانی، استانداری، سپاه و دادستانی استان حمایت های خوبی در زمینه برخورد با صید و صیادی مخرب و غیرمسئولانه داشته اند که وضعیت موجود نیازمند حمایت های بیش از پیش از این مجموعه در برخورد با عاملین صید غیرمجاز است و این موضوع نیازمند ایجاد یک تفاهم نامه در سطح کشور و استان برای برخورد در چارچوب قوانین حفاظت از منابع آبزیان کشور است.

دریایی افزود: بدون شک حراست و حفاظت از منابع و ذخایر ارزشمند دریا و آبزیان نیازمند همراهی و حمایت همه جانبه مسئولان استانی و کشوری است.

وی با بیان اینکه صید مخرب ترال کف توسط لنج های صیادی استان های مجاور در حال حاضر  بزرگترین معضل پیش روی صیادان و جامعه شیلاتی استان است گفت: صیادان لنج های صیادی ترال در حال حاضر که مجوز آنها نیز ترال نمی باشد مشکلات بسیاری را برای صیادان و معیشت آنها به وجود آورده است.

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان افزود: در حال حاضر بیشترین تخلفات صیادی توسط شناورهای بی هویت و بدون مجوز به ویژه از استان های همجوار صورت می گیرد که شیلات هرمزگان نه تنها حمایتی از این افراد ندارد بلکه خواهان تشدید برخورد با این افراد است.

دریایی با بیان اینکه هر کس که در دریا اقدام به صید می کند صیاد نیست گفت: استان هرمزگان تنها حدود چهار هزار و ۵۰۰  فروند شناور و بیش از 32 هزار نفر صیاد دارد که شیلات در چارچوب قانون از آنها حمایت میکند اما متاسفانه بسیار دیده می شود افرادی که  با یک شناور بی هویت مبادرت به می کند.

وی با اشاره به سودجویانی که با شناورهای بی هویت و بدون مجوز که مبادرت به صیادی می کنند و خود را به عنوان صیاد معرفی می کنند  گفت: در صورت عدم برخورد شناورها و ممانعت از ادامه این روند بدون شک لطمه و آسیبی جدی به ذخایر آبزیان و صیادی پایدار می زنند.

این مقام مسئول افزود: با توجه به نوار ساحلی دو هزار و 500 کیلومتری سواحل و جزایر استان ، منابع انسانی و تجهیزات شیلات هرمزگان برای برخورد با این حجم از صید غیر مجاز کافی نیست و بدون شک ورود همه مسئولان استانی و کشوری مرتبط را طلب می‌کند، نیاز به حمایت مادی ومعنوی از یگان حفاظت شیلات استان لازم و ضروری است.

در ادامه این دیدار دادستان مرکز استان با اشاره به اهمیت‌حفظ بیت المال و انفال به ویژه در سال جهش تولید گفت: قوه قضائیه به شدت با هرگونه تجاوز به بیت المال و انفال برخورد خواهد کرد و حمایت‌های قضایی لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

مجتبی قهرمانی با بیان اینکه بدون شک صیدی که جامعه صیادی و ذخایر آبزیان استان را به مخاطره بیاندازد قابل تحمل نیست، گفت: اگر قرار است از منابع استان برداشتی شود بدون شک اولویت برداشت با خود استان و صیادان استان با مجوزهای قانونی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز