خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

کمک 69 میلیارد تومانی خیرین به آسیب‌دیدگان از کرونا/ آغاز فعالیت ستاد پساکرونای کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۳۱۳

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه خیرین این استان 69 میلیارد تومان به آسیب دیدگان از کرونا کمک کردند، گفت: کرونا خسارت زیادی را به بخش های مختلف وارد آورده است و باید از هم اکنون به فکر مرحله پساکرونا باشیم.

به گزارش ایلنا، هوشنگ بازوند امروز (16 اردیبهشت) در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان کرمانشاه که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور فرمانداران و معلمان نمونه شهرستان‌های استان برگزار شد، با اشاره به شکل گرفتن ستاد پساکرونا در استانداری کرمانشاه، گفت: در حالی که کرونا هنوز تمام نشده و در مرحله مدیریت بیماری هستیم و چه بسا چند ماه و یا حتی یک سال دیگر درگیر این بیماری باشیم، ستاد پساکرونای استان فعالیت خود را شروع کرده است.

وی ادامه داد: کرونا چالش‌هایی را در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، اقتصادی و ... بوجود آورده که باید با این چالش ها مبارزه کنیم، در غیر اینصورت خسارات سنگین تری به بار خواهد آورد.

استاندار کرمانشاه سپس اشاره‎‌ای هم به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا در استان از زمان شیوع بیماری داشت و گفت: از ابتدای شیوع بیماری نقشه راهی را برای مقابله با آن در استان تهیه کردیم که بر اساس آن باید هزار تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی مهیا می کردیم و روزانه 350 هزار عدد ماسک و مواد ضدعفونی کننده کافی در استان تهیه می شد.

وی اضافه کرد: هم اکنون از نظر تولید مواد ضدعفونی کننده به جایی رسیده‌ایم که حتی توان صادرات داریم و در حوزه تولید ماسک هم اگر چه به عدد 350 هزار ماسک نرسیده‌ایم، اما هم اکنون روزانه 120 هزار عدد ماسک در استان تولید می‌شود.

بازوند با اشاره به فراهم کردن 380 تخت بیمارستانی برای بستری بیماران کرونایی در استان کرمانشاه در روزهای اول مقابله با بیماری، گفت: تاکنون و در اوج شیوع بیماری در استان تعداد تخت اشغال شده استان 198 تخت بوده و امروز هم بین 140 تا 145 بستری داریم که خوشبختانه روند بستری‌ها نسبت به ترخیصی ها کاهشی است.

بازوند با اشاره به نزولی شدن سیر بیماری در استان، گفت: این موضوع به هیچ عنوان به معنای پایان کرونا نیست و مردم همچنان باید پروتکل های بهداشتی را برای مقابله با شیوع بیماری رعایت کنند.

وی گفت: اگرچه هم اکنون در استان هیچ شهرستانی با وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا نداریم و وضعیت دو شهرستان استان کرمانشاه هم سفید است، اما  در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی احتمال اوج گیری بیماری و چه بسا قرمز شدن وضعیت تمامی شهرستان های استان دور از انتظار نیست.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون در استان کرمانشاه بین 80 تا 85 درصد مردم در حوزه مدیریت بیماری پای کار هستند، گفت: انتظار داریم برای مهار بیماری آن 15 تا 20 درصد دیگر هم با بقیه همراه شوند.

وی در ادامه با اشاره به ورود خوب استان کرمانشاه در حوزه غربالگری برای مقابله با شیوع کرونا در مرحله اول، گفت: در مرحله دوم غربالگری که 60 درصد کار آن در استان انجام شده به دنبال ویروس می‌گردیم، به این معنا که مدافعان سلامت با مثبت شدن تست کرونای یک بیمار به سراغ خانواده او رفته و تمام افراد مرتبط با او را رصد می کنند.

بازوند اشاره‌ای هم به ورود خوب خیرین استان کرمانشاه در حوزه کمک به آسیب دیدگان از کرونا در قالب رزمایش مواسات و کمک مومنانه داشت و گفت: تاکنون 69 میلیارد تومان از سوی خیرین استان کرمانشاه به آسیب دیدگان از کرونا کمک شده است.

استاندار کرمانشاه در ادامه با تبریک روز معلم به همه فرهنگیان استان اظهار کرد: معلم ها مروجان دانایی هستند که نقش مهمی را در توسعه جامعه دارند.

 بازوند با اشاره به رسالت خطیر معلم ها در آموزش به ویژه در دوران کرونا، گفت: معلم ها همچنین در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب که در آن به نقش مهم جوانان تاکید فراوان شده، نقش مهم و اثرگذاری دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز