خبرگزاری کار ایران

مدیر فرودگاه خرم‌آباد خبر داد؛

ورود فرودگاه خرم آباد به حوزه هوانوردی عمومی

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۲۲۸

مدیر فرودگاه خرم‌آباد از ورود این فرودگاه به حوزه «هوانوردی عمومی» با توجه به وجود ظرفیت‌های موجود در لرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی کاملی درباره ورود این فرودگاه به حوزه هوانوردی عمومی گفت: ظرفیت‌های استان لرستان از منظر طبیعی و تاریخی به همراه ظرفیت‌های بالفعل و آماده فرودگاه خرم‌آباد برای راه اندازی این صنعت، ما را بر آن داشت تا در اسرع وقت و با تمام توان در این مسیر گام برداریم.

وی با اشاره به تغییر در نگرش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به صنعت هوانوردی و اقدام در رونق آن به صورت یک برنامه مدون و اصولی و استفاده از این ظرفیت، گفت: در این راستا با برگزاری جلسات مشترک با بخش خصوصی در راستای خدمت رسانی به مردم استان لرستان و همچنین مکاتبات با این دستگاه‌ها و بخش خصوصی اقدام کردیم.

مدیر فرودگاه خرم آباد افزود: این فرودگاه با همکاری و راهبری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران آمادگی این را دارد که با اشتراک‌گذاری مجوز فعالیت‌های هوانوردی عمومی (A.O.C) و در اختیار گذاشتن اماکن مورد نیاز و با کمترین سرمایه‌گذاری توسط اشخاص حقیقی، حقوقی و بخش خصوصی یا دولتی نسبت به آغاز فعالیت در این حوزه اقدام کند.

کاملی با بیان این که بیش از ۱۴ پروژه قابل اجرا در صنعت هوانوردی عمومی تعریف کرده ایم، گفت: آموزش خلبانی CPL و PPL، راه اندازی پرواز‌های تفریحی، جشنواره ورزش‌های هوایی، تبادل مرسولات پستی، پایش خطوط لوله نفت و گاز سراسری و پایش جنگل‌ها، مراتع و منابع طبیعی از جمله پروژه‌های تعریف شده است.

وی ادامه داد: از دیگر پروژه‌های تعریف شده می‌توان به پایش و حفاظت از مناطق حفاظت شده و حیات وحش، پایش جاده‌ها، رودخانه‌ها، مزارع و باغات، خدمات سمپاشی هوایی، ایرتاکسی، ایر آمبولانس، گردشگری هوایی، بحران و پدافند غیر عامل و نقشه برداری اشاره کرد.

مدیر فرودگاه خرم آباد با بیان این که آغاز این فعالیت‌ها مزایای بسیاری برای استان لرستان در پی خواهد داشت، گفت: چنانچه تمام این پروژه‌ها اجرایی شود، استان در بحث منابع طبیعی، جنگل‌ها، مراتع، محیط زیست، حیات وحش، مرسولات پستی، امداد و نجات و اورژانس هوایی و … در زاگرس مرکزی به عنوان مرکز و مرجع شناخته می‌شود.

کاملی افزود: همچنین در بحث ورزش‌های هوایی، آموزش خلبانی هواپیما‌های سبک، فوق سبک، گردشگری هوایی و تحقیق و پژوهش می‌توانیم در کشور مرجع شویم.

وی دیگر مزایای اجرای هوانوردی عمومی را اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم بسیار این طرح با هزینه بسیار پایین دانست و گفت: این امر منجر به رونق صنعت گردشگری و توریسم استان و در نهایت فعال شدن فرودگاه به عنوان موتور توسعه استان می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز