خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان سمنان:

کلاهبردار ۳۰ میلیاردی در شاهرود دستگیر شد

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۱۵۸

فرمانده انتظامی استان از دستگیری متهمی توسط کارشناسان پلیس فتای شهرستان شاهرود خبر داد که با راه‌اندازی سایتی ۳۰ میلیارد ریال از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری کرده بود.

به گزارش ایلنا، سردار عبدالله حسنی اظهار داشت: در پی رصد انجام‌شده در خصوص فعالیت‌های سایبری، یک سایت که از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد پیگیری موضوع در دستور رسیدگی کارشناسان و مأموران پلیس فتای شهرستان شاهرود قرار گرفت. 

وی افزود: پس از بررسی‌های انجام‌شده در نهایت هویت فردی که از همین طریق مبالغ هنگفتی به حساب وی انتقال یافته بود مشخص و پس از هماهنگی‌های لازم عملیات دستگیری او آغاز شد.

این مقام انتظامی با اعلام شناسایی محل سکونت متهم و دستگیری وی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد نامبرده تحت تأثیر سخنان یکی از دوستانش قرار گرفته و به بهانه کاریابی و دریافت مبالغی ماهانه این حساب را راه‌اندازی کرده است. 

 به گفته سردار "حسنی" متهم با اشاره به افتتاح حساب تحت همین عنوان برای خود، پدر و یکی از دوستانش گفت: هر سه حساب پس از افتتاح در اختیار دوست متهم قرار گرفت و در واقع وی از این طریق اقدام به کلاهبرداری می‌کرده است. 

 وی از دستگیری عامل اصلی این پرونده خبر داد و گفت: با بررسی‌های دقیق و فنی صورت گرفته گردش مالی ۳۰ میلیاردی متهم در یک ماه کشف شد. 

 سردار "حسنی" از معرفی متهم به مرجع قضایی خبر داد و گفت: مأموران پلیس فتا با رصد شبانه‌روزی و اشراف کامل بر آنچه در فضای مجازی می‌گذرد با اینگونه جرایم قاطعانه برخورد می کنند. 

 فرمانده انتظامی استان سمنان از عموم کاربران خواست برای تامین امنیت‌شان در فضای مجازی از هرگونه ورود به این قبیل سایت‌ها و ثبت‌نام در آن جداً خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز